Centrum Handlowe Karolinka i Pogoria w rękach Rockcastle

CH Karolinka

Rockcastle Global Real Estate Group Limited zakupił od firmy BlackRock dwa centra handlowe: Karolinka w Opolu i Pogoria w Dąbrowie Górniczej. Łączna kwota transakcji została ustalona na 220,8 mln euro.

To kolejna inwestycja spółki Rockcastle Global Real Estate Group Limited na rynku nieruchomości handlowych w Polsce. Firm już w tym roku zakupiła centrum handlowe Solaris Center w Opolu, a także wspólnie z Acteeum Group projekt centrum handlowego Fabryka Wołomin.

Nowy właściciel galerii

Nabycie CH Karolinka i CH Pogoria na rzecz Rockcastle od BlackRock został zrealizowane poprzez spółki Kestral sp. z o.o. i Rockcastle Poland sp. z o.o. Finalizacja transakcji nastąpi do końca 2015 roku.

Centrum Handlowe Karolinka w Opolu zostało wycenione na 145,4 mln euro, a Centrum Handlowe Pogoria w Dąbrowie Górniczej na 75,4 mln euro.

Rockcastle Global Real Estate Company Limited została założona dnia 30 marca 2012 w Mauritiusie z zasadniczym celem globalnego inwestowania w dopuszczone do publicznego obrotu papiery wartościowe podmiotów rynku nieruchomości. Obecnie firma Rockcastle zidentyfikowała Polskę jako priorytetowy kierunek inwestycyjny w Europie przeznaczając 500 mln USD na inwestycje, z założeniem koncentracji wokół strategicznych i dominujących aktywów nieruchomościowych.

CH Pogoria

CH Pogoria

Centra handlowe

CH Karolinka to największy kompleks handlowy w regionie Opola, dogodnie położony przy ulicy Wrocławskiej i obejmujący galerię oraz park handlowy o łącznej powierzchni 70 tys. mkw. Całość mieści blisko 120 salonów. Otwarte w 2008 roku centrum dysponuje parkingiem mieszczącym 2,6 tys. samochodów.

CH Pogoria to obiekt liczący około 80 sklepów, punktów usługowych, kawiarni i restauracji oraz nowoczesne kino. Obiekt ma 36,7 tys. mkw. powierzchni GLA. Pełni funkcję nie tylko zakupowego, ale także kulturalnego i towarzyskiego centrum miasta. Od 2013 roku, w Pogorii zawarto nowe lub przedłużono dotychczasowe umowy najmu dotyczące blisko połowy powierzchni handlowej centrum. W ostatnich miesiącach zrealizowano również liczne prace modernizacyjne, w tym rozbudowę parkingu o około 240 miejsc, odświeżenie wybranych powierzchni wspólnych oraz remont węzłów sanitarnych. Projekt architektoniczny Pogorii powstał przy współudziale brytyjskiej firmy Chapman Taylor oraz francuskiej Saguez. Centrum zostało oddane do użytku w 2008 roku

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016