artykuly spozywcze raport e-commerce

Merlin.pl oraz sieć Delikatesów Alma uruchomiły wspólnie sklep internetowy Merlinfood.pl.

– Asortyment oferowany w ramach Merlinfood.pl jest zgodny z tym, dostępnym w sklepie Alma24.pl. Za ceny, promocje i logistykę odpowiada Alma, ze względu na bogate doświadczenie na rynku e-grocery. – poinformował portal Evigo.pl Tomasz Kowalski, prezes zarządu Merlin.pl. – Merlinfood.pl, dzięki współpracy z Alma24, oferuje swoim klientom nową usługę i wysokiej jakości asortyment. – dodał Tomasz Kowalski.
Nowy e-sklep, należący do spółek Merlin Pl i Alma Market, ma w swojej ofercie produkty spożywcze wraz z dostawą „door to door”. Rozbudowa internetowego kanału sprzedaży produktów żywnościowych stanowi kolejny etap rozwoju Merlin.pl. Marka jest obecna na rynku e-commerce od końca lat 90., zasłynęła jako pierwsza polska e-księgarnia.

Sprzedaż online produktów spożywczych na rynkach rozwijających się

Zgodnie z raportem „The Multichannel Movement”, który został opublikowany przez Dunnhumby, w 2015 r. tempo wzrostu zamówień na artykuły spożywcze online na rynkach rozwijających się, do których zostały zaklasyfikowane m.in. Polska, Czechy, Słowacja czy Irlandia, wyniesie aż 97 proc. rok do roku. W 2014 r. penetracja sprzedaży internetowej na rynku zakupów spożywczych online uplasowała się na poziomie 0,9 proc. Autorzy raportu zbadali poziom penetracji rynku spożywczego online w kontekście handlu internetowego w 14 krajach, które zostały podzielone na trzy kategorie: rynki ustabilizowane (np. UK), rynki rozwijające się (np. Polska) i rynki wschodzące (np. Tajlandia). Na liście przedsiębiorstw, korzystających z usług specjalizującej się w obsłudze klienta brytyjskiej firmy Dunnhumby, znajdują się m.in. Tesco, Macy’s i Clorox.

20 tys. produktów z Alma24.pl w sklepie Merlinfood.pl

Delikatesy Alma i sklep internetowy Alma24.pl należą do Grupy kapitałowej Alma Market. Zarówno w starym sklepie internetowym Delikatesów Alma, Alma24, jak i w nowym, wspólnym projekcie spółek Alma Market i Merlin PL, można nabyć jednakowe produkty w tych samych cenach. W sklepie Merlinfood.pl znajduje się ponad 20 tys. produktów z oferty Alma24.pl, oba e-sklepy posiadają również identyczną ofertę. Asortyment obejmuje pełen zakres żywności: od owoców i warzyw poprzez pieczywo, nabiał i mięso po produkty o długim terminie przydatności.

– Segment zakupów spożywczych online to najdynamiczniej rosnący sektor e-commerce, zarówno w Polsce, jak i na świecie. Jak pokazują dane zaprezentowane w raporcie, opublikowanym przez agencję badawczą Nielsen, aż 55 proc. konsumentów z całego świata zamierza kupować produkty spożywcze w e-sklepach. Z uwagi na ogromny potencjał tego sektora, zainwestowaliśmy w rozwiązania zachęcające klientów do kupowania żywności online. Chodzi m.in. o sprawną logistykę oraz zapewnienie bezpiecznych warunków przechowywania żywności, zwłaszcza produktów świeżych, które są szczególnie narażone na oddziaływanie warunków zewnętrznych. Gwarantuje to dostawa kurierska prosto do domu. Dla klientów kluczowa jest również możliwość samodzielnego odbioru zakupów w trybie 24/7. W związku z tym równocześnie trwają prace nad ekspansją ogólnopolskiej sieci nowoczesnych Coolomatów – maszyn click&collect do przechowywania produktów spożywczych w warunkach chłodniczych. Dzięki synergii z Delikatesami Alma możemy zaproponować polskim konsumentom kompleksową usługę wygodnego i szybkiego dokonywania zakupów żywnościowych oraz dostawy dostosowane do potrzeb każdego klienta. – powiedział Tomasz Kowalski, prezes zarządu Merlin PL.

Projekt Click&collect w Almie

– Zgodnie z trendami, klienci oczekują mobilności. Chcą dokonać zakupów w dowolnym miejscu, czasie oraz w dowolnym miejscu i czasie je odebrać. To odzwierciedla sposób, w jaki żyją teraz nasi klienci; oczekują oni szybkiej, sprawnej obsługi, świeżych produktów i najwyższej jakości. Poszerzenie kanału dystrybucji o click&collect, – nad którego wdrożeniem intensywnie pracujemy – będzie odpowiedzią na te oczekiwania. – powiedziała Martyna Rylewicz-Kurek, Dyrektor Projektu Internetowego Alma24.pl.

2,5 mln zarejestrowanych użytkowników Merlin.pl w świetle zmian e-sklepu

Właścicielem sklepu Merlin.pl jest spółka Merlin PL S.A. Firma została zarejestrowana w 1998 r., natomiast oficjalne otwarcie sklepu internetowego nastąpiło rok później. Merlin swoją działalność rozpoczął jako księgarnia, jednak w ciągu kolejnych lat rozszerzył asortyment o zabawki, elektronikę użytkową, drobne RTV i AGD, kosmetyki, odzież czy artykuły sportowe, oferując już niemal pół miliona produktów. Urzeczywistnił w ten sposób koncepcję stworzenia wielobranżowego sklepu, kojarzonego z hobby i life-stylem. Teraz szykuje odświeżenie swojej struktury i funkcjonalności. Łącznie z jego usług korzysta przeszło 2,5 mln zarejestrowanych użytkowników, którzy miesięcznie dokonują ok. 160 tys. zamówień. W ubiegłym roku co druga paczka, zamawiana w Merlin.pl, była dostarczana do jednego z 500 punktów odbioru, zlokalizowanych w całej Polsce.

W lipcu 2015 r. Merlin.pl rozszerzył współpracę z firmą Kolporter, właścicielem saloników Kolporter i Top-Press. Klienci Merlin.pl, wybierając odbiór osobisty w saloniku Kolporter lub Top-Press, mogą zapłacić za swoją przesyłkę w trakcie odbioru paczki – gotówką i kartą płatniczą.

Merlin.pl udostępnia klientom zróżnicowane formy dostawy, jak i płatności. Klienci e-sklepu mogą dokonać zapłaty od razu po złożeniu zamówienia, mając do wyboru: kartę płatniczą, szybki e-przelew, przelew tradycyjny, PayPal, jak i portfel elektroniczny V.me.