Salon Wojas
Salon Wojas

Spółka Wojas SA, właściciel sieci sklepów z obuwiem i galanterią skórzaną, w I półroczu 2015 roku otworzyła 9 nowych własnych sklepów w Polsce i zamknął 6. Dodatkowo otwarto 4 sklepy w Czechach. Strategia Grupy zakłada dalszy wzrost i powiększanie udziału rynkowego poprzez rozwój organiczny sieci sprzedaży, a także rozwijanie sprzedaży internetowej.

Spółka Wojas SA podsumowała wyniki pierwszego półrocza 2015 roku. Detaliczna własna sieć sprzedaży na 30 czerwca 2015 r. liczy 173 sklepy, z czego 158 salonów jest zlokalizowanych w kraju, 9 na Słowacji i 6 w Czechach.

Wzrost przychodów ze sprzedaży

W I półroczu 2015 r. skonsolidowane przychody spółki ze sprzedaży wyniosły 100 401 tys. zł, co oznacza wzrost o 1,6% r/r. Struktura sprzedaży utrzymuje się na podobnym poziomie jak w ubiegłym roku – udział kanału detalicznego w sprzedaży ogółem po I półroczu 2015 r wyniósł 83,6% vs 83,0% rok temu. Istotne jest to, iż po I kwartale 2015 r. zanotowano spadek przychodów ze sprzedaży o 5,7% r/r, a w drugim kwartale zanotowano wzrost sprzedaży o 7,7% r/r. – podano w komunikacie spółki.

Spadek sprzedaży w I kwartale 2015 r., jak poinformowano, wynikał z: niesprzyjających warunków pogodowych w marcu 2015 r i tym samym notowano mniejszą odwiedzalność sklepów (traffic), a także z wysokiej bazy porównawczej z zeszłego roku.

Jak szacuje zarząd Wojas SA, wyraźna poprawa sprzedaży powinna nastąpić w II półroczu tego roku, między innymi ze względu na niższą bazę porównawczą, ale także ze względu na wprowadzane korekty w podejściu do zarządzania sprzedażą detaliczną, akcjami promocyjnymi i skutecznościąi personelu. Na sprzedaż II półrocza 2015 r. istotny wpływ będzie miało odbiór nowej kolekcji jesień zima 2015 / 2016 przez klientów.

Strategiczne plany ekspansji

Strategia Grupy Wojas zakłada dalszy wzrost i powiększanie udziału rynkowego poprzez rozwój organiczny sieci sprzedaży, a także rozwijanie nowoczesnego kanału dystrybucji – sprzedaży internetowej. Udział sprzedaży internetowej w sprzedaży detalicznej rośnie i wynosi 7%. Wzrost liczby placówek własnych oraz poprawa efektywności w dotychczasowych jest głównym elementem tej strategii. Na koniec 2015 r. Wojas planuje mieć 176 sklepów.

Przypomnijmy, podstawowym przedmiotem działalności Grupy Kapitałowej Wojas SA jest produkcja i sprzedaż obuwia. Udział innych segmentów nie związanych ze sprzedażą obuwia i galanterii skórzanej oraz akcesoriów do butów w działalności łącznie nie przekracza 10%.

Z przedstawicielami sieci będzie można spotkać się już we wrześniu podczas Shopping Center Forum 2015 Fall Edition.