Balmain: strategiczne podejście do zarządzania nieruchomościami

BBalmain Asset Management zarządza m.in. Aura Centrum Olsztyn

Balmain Asset Management zarządza m.in. Aura Centrum Olsztyn

Firma Balmain Asset Management od półtora roku rozwija dział Property Management. O planach związanych z rozszerzeniem działalności firmy Retailnet.pl rozmawia z Rafałem Grzeszkiem, Managing Director i Dorotą Suchodolską, Head of Operations, Balmain Property Management.

Retailnet.pl: Dlaczego zdecydowaliście się rozszerzyć działalność w tym zakresie?

Rafał Grzeszek: Rozwój usług Property Management przez Balmain był odpowiedzią na oczekiwania rynku, a przede wszystkim naszych klientów. Poszukiwali oni bardziej spersonalizowenego podejścia do nieruchomości. Bardzo silna konkurencja na rynku nieruchomości, szczególnie jeśli chodzi o centra handlowe, wymusiła w ostatnich latach zmianę podejścia do zarządzania obiektami tego typu, w szczególności jeśli chodzi o takie elementy jak jakość zarządzania oraz relacje z najemcami. Balmain Property Management w swojej działalności nakierowany jest przede wszystkim na tę właśnie jakość – oraz możliwość jej weryfikacji przez naszych klientów.

Jakie elementy, zasoby powinien posiadać dział Property Management żeby efektywnie działać na rynku nieruchomości handlowych?

R.G: Property Management to złożenie kilku dziedzin, które mocno muszą ze sobą współpracować. W Balmain Property Management mamy holistyczne podejście do zarządzania naszymi nieruchomościami, dlatego każdy zespół – operacyjny, finansowy, marketingu, leasingu, zarządzania umowami najmu i wierzytelnościami, techniczny – ma swój udział przy tworzeniu strategii dla naszych nieruchomości. Co nas wyróżnia na tle konkurencji – strategiczne podejście do zarządzanych nieruchomości planowane na minimum 3 do 5 lat, realizacja i doskonałe zrozumienie celów właściciela, jako punkt wyjścia przy przejęciu nieruchomości, jasne procedury pozwalające weryfikować, jakość naszej pracy oraz zaangażowany, doświadczony i profesjonalny zespół, silnie identyfikujący się z zarządzaną nieruchomością.

Czyli w zarządzaniu nieruchomościami najważniejszym elementem są wykwalifikowani pracownicy?

R.G: Od samego początku przy tworzeniu naszego zespołu kierowaliśmy się przede wszystkim tym, co dana osoba może do niego wnieść i w jaki sposób odpowiada to założonym przez nas celom. Od początku też staramy się bardzo mocno inwestować w nasz zespół, aby jak najbardziej był na bieżąco z najnowszymi trendami rynkowymi. Wraz z procedurami, które budują standardy naszej pracy tworzy to kombinację, która pozwala osiągnąć nasz podstawowy cel – najwyższą, jakość oferowanych usług. Przy tej okazji warto dodać, że nasz zespół zarządzający ma wspólnie ponad 67 lat doświadczenia w branży nieruchomości komercyjnych!

Jakie projekty handlowe w swoim portfolio usług zarządczych ma obecnie Balmain Asset Management?

Dorota Suchodolska: Portfel nieruchomości, którymi zarządzamy stanowią cztery centra handlowe: Galeria Panorama w Poznaniu, Aura Centrum Olsztyna, Family Point we Wrocławiu i Centrum Galardia w Starachowicach.

Co jest najtrudniejsze w zarządzaniu centrami handlowymi?

D.S: Każda nieruchomość w określonym momencie funkcjonowania ma określone potrzeby i obszary wymagające szczególnej uwagi. Niezależnie od aktualnej sytuacji obiektu – relacje z najemcami zawsze stanowią w naszym podejściu do nieruchomości jeden z kluczowych elementów. Pozytywne, otwarte i partnerskie kontakty z najemcami pozwalają sprostać wielu wyzwaniom, które pojawiają się w cyklu funkcjonowania nieruchomości. Jednakże zrozumienie i łączenie interesów właścicieli oraz najemców stanowi największe wyzwanie, które budujemy poprzez zaufanie obu stron i sprawne działanie organizacyjne.

Czy jest różnica w zarządzaniu dużym centrum handlowym, a retail parkiem?

D.S: Zarządzanie dużym centrum handlowym i retail parkiem nie różnią się znacząco. Niezależnie do charakteru obiektu czy sposobu zabudowy, zarządzanie nieruchomością to zawsze pewne spectrum zadań zmierzających do realizacji celów nieruchomości i jej właściciela, od zarządzania umowami najmu i relacjami z najemcami poprzez obsługę procesu fakturowania, monitorowania płatności, wykonania budżetów, raportowania czy realizacji celów marketingowych, aż do funkcji podstawowych w postaci zapewnienia bezpieczeństwa użytkowania, dostarczenia usług i mediów. Nieruchomości typu retail park charakteryzują się lokalami o dużych formatach, w związku z tym mamy do czynienia z inną specyfiką najemców i większą ich autonomią i samodzielnością, co może wpływać na decyzje dotyczące zespołu zarządzającego obiektem lub strategię marketingu obiektu

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016