5 lat Gemini Park Tarnów

Gemini Park Tarnów

Gemini Park Tarnów

Gemini Park Tarnów, centrum handlowe należące do krakowskiej spółki Gemini Holding, obchodzi 5 lat swojego funkcjonowania na rynku. Po tym czasie działalności w obiekcie prowadzona jest rekomercjalizacja, planowana jest również jego modernizacja i poszerzenie oferty rozrywkowej o kilkunastosalowy multipleks kinowy.

Tarnowskie Gemini Park zostało otwarte pięć lat temu – 25 sierpnia 2010 roku. Od tego czasu jego popularność i odwiedzalność stale wzrasta, dzięki czemu w niedługim czasie obiekt osiągnął pozycję lidera handlu na regionalnym rynku. W dniach 30 maja – 1 czerwca b.r. padł kolejny rekord footfallu – w Gemini Park Tarnów pojawiło się prawie 69 tys. klientów. Dzięki wysokiej frekwencji, systematycznie rosną również obroty najemców – w I półroczu tego roku były o ok. 11,4_ proc. wyższe w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. To przekłada się również na zainteresowanie powierzchnią komercyjną, zarówno ze strony dużych sieci handlowych, jak i lokalnych przedsiębiorców.

98 proc. wynajęte

– Obecnie poziom wynajmu powierzchni handlowej w tarnowskim Gemini to ponad 98 procent. Zostało nam dosłownie kilka wolnych lokali, w sprawie których prowadzimy zaawansowane negocjacje – mówi Zbigniew Nowak, dyrektor Centrum Handlowego Gemini Park Tarnów.

– Skupiamy się na działaniach rekomercjalizacyjnych i korygujemy tenant mix tak, by jak najcelniej odpowiadał na potrzeby naszych klientów. Na przestrzeni 5 lat naszej działalności zauważyliśmy, że mimo iż początkowo to hipermarkety były głównym magnesem przyciągającym klientów do centrum, to teraz ta tendencja odwróciła się, i to pasaż wraz z butikami odgrywa dominującą rolę. Widzimy także, że coraz ważniejsza jest dla naszych klientów wysoka jakość produktów, za którą gotowi są oni zapłacić nieco wyższą cenę. Stąd skupiamy się na rozwoju segmentu marek silnie rozpoznawalnych ze średniej i wyższej półki cenowej – dodaje Nowak.

Głównym celem rekomercjalizacji obiektu jest stworzenie najsilniejszej oferty modowej w regionie. W ostatnim czasie do grona najemców dołączyły m.in. takie marki jak Sinsay (dzięki czemu obiekt jako jedyny w mieście dysponuje pełną ofertą grupy LPP), jubiler W. Kruk, salon odzieży męskiej Pako Lorente oraz producent wysokojakościowej odzieży i akcesoriów skórzanych – firma Ochnik.

– Analizując naszą niespełna półroczną obecność w Gemini Park, możemy śmiało powiedzieć, że przeniesienie tarnowskiego salonu Ochnik do tego obiektu było bardzo dobrym posunięciem. Jesteśmy zadowoleni zarówno z wysokiej odwiedzalności, jak i wyników sprzedaży, które okazały się wyższe niż zakładaliśmy. Współpraca z zarządcą centrum układa się prawidłowo – komentuje Arkadiusz Konarski, dyrektor ds. rozwoju sieci Ochnik.

Segment gastronomiczny i usługowy wzmocniły także restauracja Olimp i lodziarnia Ice Cafe, a także placówka banku PKO BP i gabinet optyczny Medi Optyka. Otwarty został także salon urody i day SPA sieci Beauty Concept. Do grona nowych najemców dołączyło także biuro podróży Itaka, a niebawem zasili je również producent obuwia Ryłko.

Wielu najemców zdecydowało się również na przedłużenie obowiązujących umów najmu na kolejne lata. Grono to składa się z takich marek, jak: Apart, Martes Sport, home&you, Yes, Calzedonia, Intimissimi, City Sport, C&A, Rossmann, Deichmann, Sferis oraz sieć komórkowa PLUS GSM.

Ze względu na satysfakcjonujące wyniki finansowe kilku najemców zdecydowało się również powiększyć powierzchnię swoich salonów. Tak stało się m. in. w przypadku brandów z grupy LPP: Reserved, Cropp, House oraz Mohito.

– Od wiosny tego roku klienci Gemini Park mają dostęp po pełnej oferty marek należących do portfolio LPP. Ulokowanie tu salonu naszego najnowszego konceptu – Sinsay to dowód na to, że Gemini jest dla LPP kluczową lokalizacją w Tarnowie. W tym roku realizujemy tu także inwestycje związane z powiększaniem i modernizacją innych naszych salonów, a przy tej okazji przedłużamy oczywiście umowy najmu lokali. Do rozwoju współpracy z centrum handlowym zachęcają zarówno wyniki sprzedaży, jak i odwiedzalność naszych sklepów – podsumowuje Marta Chlewicka, p.o. rzecznika prasowego grupy LPP.

Swój salon zmodernizowała i powiększyła także księgarnia Matras, dzięki czemu możliwe było poszerzenie oferty o nowe kategorie – m.in. muzykę oraz film. Tego typu zmiany wprowadziły również marka Wojas i sieć telefonii komórkowej Orange.

42,5 tys. GLA

Gemini Park Tarnów liczy ponad 42,5 tys. mkw. GLA i znajduje się w nim ponad 120 sklepów oraz punktów gastronomicznych i usługowych. Na przyszły rok planowane jest uruchomienie kilkunastosalowego multipleksu kinowego, który w znaczący sposób wzmocni strefę rozrywki w obiekcie.

Z okazji 5-lecia działalności tarnowskiego Gemini Park, szykowana jest specjalna impreza dla klientów.

– Oprócz oferty handlowej, naszą mocną stroną są niestandardowe, skrojone na miarę potrzeb naszych odwiedzających eventy. Wiemy, że na co dzień w Tarnowie nieczęsto odbywają się duże koncerty plenerowe, dlatego też to właśnie będzie główna atrakcja naszych 5. urodzin. Na scenie pod Gemini nie zabraknie gwiazd muzyki lat 90., które są znane i lubiane zarówno wśród naszych młodszych, jak i starszych klientów – mówi Kinga Witek, dyrektor ds. marketingu i PR Gemini Park Tarnów. – W dalszym ciągu będziemy również pracować nad tym, by nasza oferta rozrywkowa i rekreacyjna stała na coraz wyższym poziomie. Na pewno pomoże nam w tym uruchomienie multipleksu kinowego, co – mamy nadzieję – przełoży się na jeszcze większą odwiedzalność i kolejne rekordy frekwencji w następnych latach – podsumowuje Witek.

W portfolio Gemini Holding znajdują się dwa takie obiekty: Gemini Park Bielsko-Biała otwarty w maju 2009 r. i Gemini Park Tarnów otwarty w sierpniu 2010 r. Oba projekty zostaną zaprezentowane podczas Shopping Center Forum 2015 Fall Edition przy stoisku 4.5

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016