Sklep CCC w centrum handlowym Ring Mall w Sofii

Firma obuwnicza CCC, działająca na polskim rynku od 1999 roku, zawarła umowę kupna 74,99% akcji spółki Eobuwie.pl, która jest liderem internetowej sprzedaży obuwia w naszym kraju. W ciągu trzech lat przychody ze sprzedaży tej spółki mają wynieść 500 mln złotych.

CCC uzyskała również prawo do nabycia docelowo pozostałych 25,1% akcji spółki Eobuwie.pl. Koszt wykupu 74,1% akcji wyniósł 130 mln złotych.

Jak podkreślają władze spółki, CCC zamierza poprzez inwestycje logistyczne i zasilenie kapitałowe zbudować z eobuwie największą spółkę obuwniczą działającą w sektorze e-commerce w Europie Środkowej.

CCC ROZWIJA STRATEGIĘ E-COMMERCE

CCC, jako jedna z niewielu firm w branży, nie posiadała dotychczas własnego sklepu internetowego. W maju 2015 roku spółka poinformowała, że na początku 2016 roku powstanie długo oczekiwany sklep online tej marki. “Rozwój rynku e-commerce w Europie skłonił nas do rozpoczęcia intensywnych prac nad uruchomieniem internetowego kanału sprzedaży, a jego start produktywny przewidziany jest na luty 2016 roku” – zapowiadał wówczas Dariusz Miłek, prezes zarządu CCC.

Podczas dzisiejszej konferencji prasowej prezes Miłek poinformował, co skłoniło jego firmę do zmiany decyzji. „Nie otworzyliśmy własnego sklepu internetowego, ponieważ koszty prowadzenia takiej działalności, w szczególności na rynkach zagranicznych, gdzie mamy pojedyncze sklepy, byłyby za duże”. Dodał, że CCC wraz z Eobuwie.pl budują wspólną bazę logistyczną, która pozwoli zaspokoić potrzeby obydwu firm. Nowoczesne centrum dystrybucyjne powstaje w Specjalnej Strefie Ekonomicznej zlokalizowanej w Zielonej Górze. Jego otwarcie planowane jest na wiosnę 2016.

LIDER POLSKIEGO RYNKU E-OBUWIA

Eobuwie.pl jest liderem polskiego rynku e-commerce w kategorii obuwie. Sklep kontroluje 16% sprzedaży internetowej obuwia w naszym kraju. Posiada w ofercie ponad 400 marek i 25 000 modeli obuwia, torebek i skórzanych akcesoriów. Ma także własne centrum logistyczne.

Firma obecna jest także zagranicą. Już obecnie z oferty sklepu eobuwie mogą skorzystać internauci z Czech, Słowacji, Rumunii oraz Niemiec. Do końca roku uruchomione mają zostać serwisy dedykowane rynkowi węgierskiemu oraz litewskiemu.

Firma Eobuwie.pl podkreśla swój rodzinny charakter. Została założona przez rodzinę Grzymowskich. W 2006 roku, syn właścicieli sklepów obuwniczych z Zielonej Góry, założył sklep internetowy, w którym obecnie można kupić produkty takich marek jak Tommy Hilfiger, ecco, Guess, Gino Rossi i Tamaris.

W trakcie konferencji prasowej firmy CCC, Marcin Grzymkowski właściciel Eobuwie.pl, stwierdził: „Chcemy uzyskać pozycję lidera na rynku e-commerce, nie tylko w Polsce, ale i w Europie. Rozwój rynku m-commerce wpłynie pozytywnie na rozwój e-zakupów”.

ROZWÓJ E-COMMERCE NA OBUWNICZYM RYNKU W POLSCE

Największy na polskim rynku konkurent CCC, niemiecka sieć Deichmann, prowadzi sklep internetowy już od 2012 roku. W 2013 roku sieć wprowadziła aplikację mobilną, za pośrednictwem której można nie tylko kupić buty, ale również zmierzyć je w wirtualnej przymierzalni.

Również marka Ryłko prowadzi sklep internetowy, a ostatnio wprowadziła możliwość kupowania online na raty.

Obuwie jest jedną z najbardziej popularnych kategorii produktów, kupowanych przez polskich e-konsumentów. Jak wynika z badań opublikowanych przez firmę Gemius, 57% klientów sklepów internetowych kupuje online właśnie buty. Jednorazowo kupujący przeznaczają na buty kupowane w e-sklepach średnio 130 zł.