Kiabi planuje ekspansję w Polsce

Sklep Kiabi w centrum handlowym Blue City

Sklep Kiabi w centrum handlowym Blue City

Po otwarciu pięciu sklepów oraz centrum logistycznego w Rosji w 2014 roku, Kiabi wzmacnia swoją pozycję w Europie Wschodniej, planując otwarcie kilku placówek w Warszawie w systemie franczyzowym (master franchising) we współpracy z Grupą Schiever.

Pierwszy polski sklep został otwarty na początku 2015 roku w centrum handlowym Blue City.

Kiabi w Polsce

– W ciągu pięciu lat planujemy otworzyć 20 sklepów w Polsce. Obecnie skupiamy się na Warszawie, a następnie będziemy otwierać sklepy w innych miastach. Format sklepów Kiabi może być obecny na peryferiach miast i w śródmiejskich centrach handlowych. Poszukujemy lokali od 1,5 tys. mkw. do 2 tys. mkw. – mówi redakcji Retailnet Agathe Picq, Brand Manager Textile, Schiever.

– Drugi sklep Kiabi w Warszawie zostanie otwarty w 2016 roku, a kolejne uzależnione są od dostępnych lokalizacji. Minimalnie w stolicy chcemy posiadać sieć złożoną z pięciu sklepów – dodała Agathe Picq.

Polska jest 10. krajem lokalizacji Grupy, z 38,5 mln mieszkańców, z czego 1,7 miliona to mieszkańcy Warszawy, dlatego stanowi dla Kiabi rynek strategiczny, na którym docelowo chce otworzyć dwadzieścia sklepów. Znakami szczególnymi Kiabi są: kolorowa moda w stylu fun; zespół, którego głównym wyznacznikiem jest słuchanie potrzeb klientów; konkurencyjne ceny oraz różnorodna oferta dla całej rodziny. Na tych atutach marka chce budować swoją renomę na polskim rynku.

Opierając się na swojej nowej koncepcji zarządzania średnią powierzchnią 1,6 tys. mkw., Kiabi chce rzucić wyzwanie markom obecnym już w centrach handlowych. „Happy fashion, happy prices” – tak brzmi hasło francuskiej marki, pragnącej zostać ulubionym sklepem Polaków w sektorze mody.

Po pierwszym etapie rozwoju sieci sklepów w stolicy, Kiabi stawia sobie za cel inne miasta takie jak Kraków, Gdańsk, Katowice, Łódź, Poznań, Wrocław.

Planowany rozwój marki za granicą

Celem na najbliższe pięć lat dla marki Kiabi jest realizacja 50% swojej sprzedaży poza granicami Francji (dziś jest to 20%). Marka będzie wzmacniać swoją pozycję w krajach, w których jest już dobrze znana i rozpoznawana (Francja, Hiszpania, Włochy, Rosja) poprzez otwieranie nowych sklepów w centrach handlowych. W 2015 roku Kiabi chce przekroczyć próg 500 sklepów na świecie, otwierając 30 sklepów, z czego 21 będzie zlokalizowanych za granicą. Po Polsce marka będzie obecna w 3 nowych krajach (w systemie franczyzy): w Arabii Saudyjskiej, jednym z krajów Maghrebu oraz jednym z krajów Afryki Subsaharyjskiej.

Francuska marka

Powstałe w 1978 roku na północy Francji Kiabi rewolucjonizuje branżę prêt-à-porter, promując koncepcję mody w niskich cenach dla całej rodziny. W zespole projektującym nowe linie jest aż 56 stale współpracujących ze sobą stylistów. Opierając się na sieci 449 sklepów, z czego 97 znajduje się poza Francją, Kiabi przekroczyło próg miliarda euro obrotów handlowych (1,87 mld euro obrotu w 2014 roku). Spółka należy do Association Familiale Mulliez.

Ubrania Kiabi zostały docenione przez Francuski Instytut Mody (l’Institut Français de la Mode) jako najlepsze na francuskim rynku włókienniczym. Zatrudniająca 8,2 tys. współpracowników, obecnych w 9 krajach, grupa Kiabi nie ustaje we wprowadzaniu innowacji, aby proponować swoim klientom prawdziwe doświadczenie przyjemności zakupów. W 2015 roku grupa Kiabi chce przekroczyć próg 500 sklepów na świecie poprzez otworzenie 30 sklepów, z czego 21 będzie zlokalizowanych za granicą.

Sklep Kiabi w centrum handlowym Blue City

Schiever Polska

Schiever Polska to wspólny projekt grupy Schiever oraz Auchan. Spółka została utworzona w roku 1999 i działa na zasadzie partnerskiej współpracy z Auchan. W marcu 2001 firma Schiever Polska otworzyła swój pierwszy hipermarket Auchan w Zielonej Górze, następny w listopadzie 2002 w Legnicy, w lipcu 2004 w Wałbrzychu i w maju 2007 w Raciborzu.

Spółka Schiever Polska poza hipermarketami Auchan zarządza czterema galeriami handlowymi zlokalizowanymi przy hipermarketach, w których znajduje się łącznie ponad 160 sklepów i lokali usługowych.

Tagi:

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016