Salon Briju
Salon Briju

Notowana na głównym rynku GPW jubilerska spółka Briju osiągnęła w I półroczu 2015 r. 265,3 mln zł skonsolidowanych przychodów, wobec 167,2 mln zł w porównywalnym okresie ubiegłego roku. Zysk brutto ze sprzedaży wzrósł z 5,9 mln zł do 10,4 mln zł, a zysk netto z 4,5 mln zł do 9,7 mln zł.

Grupa Briju osiągnęła lepsze wyniki niż w okresie porównywalnym zarówno w segmencie wyrobów jubilerskich, jak i w zakresie handlu i obróbki surowców metali szlachetnych. Przychody w segmencie surowców wyniosły 255,5 mln zł, z zysk brutto ze sprzedaży, po wzroście o 72 proc. r/r, wyniósł 15,7 mln zł.

Rozwój własnej sieci sprzedaży

– Za nami kolejny udany kwartał, w którym poprawiliśmy wyniki finansowe. Dzięki poprawie wyników w segmencie surowcowym oraz stabilnym przepływom pieniężnym generowanym z tej działalności, mamy środki niezbędne do rozwoju własnej sieci sprzedaży, co jest strategicznym celem Briju – mówi Przemysław Piotrowski, prezes spółki.

Przychody w segmencie jubilerskim wzrosły o 74,1 proc. do 9,7 mln zł, a zysk brutto ze sprzedaży segmentu wyniósł 3,9 mln zł wobec 1,4 mln zł w roku ubiegłym. W I półroczu otwarto 6 salonów pod marką Briju, dzięki czemu na koniec czerwca własna sieć sprzedaży liczyła 18 sklepów, w lipcu został otwarty kolejny salon – w Poznaniu. Do końca roku Briju będzie posiadało ok. 30 salonów. Nowe salony zostaną otwarte m.in. w Łodzi, Bydgoszczy, Jeleniej Górze, Stalowej Woli, Białymstoku i Jaworznie.

– Dzięki rozwojowi sieci sprzedaży oraz wzmocnieniu marki wśród konsumentów znacząco poprawiliśmy wyniki w segmencie wyrobów jubilerskich. W I półroczu przychody wzrosły o ponad 70 proc. r/r, a zysk brutto ze sprzedaży o 176 proc. r/r. Pomimo kosztów związanych z otwarciem nowych salonów udało się nam poprawić wynik operacyjny segmentu – dodaje Przemysław Piotrowski.

30 sklepów do końca 2015 roku

W 2015 r. Briju kontynuuje rozwój własnej sieci sprzedaży oraz działania wzmacniające wizerunek marki wśród konsumentów. Grupa rozszerzyła współpracę ze światem mody tworząc wspólną kolekcje wyrobów jubilerskich z duetem Bohoboco. Spółka prowadzi działania marketingowe, których nasilenie planowane jest przed świętami – tradycyjnie najlepszym okresem dla jubilerów.

Działalność spółki Briju SA jest kontynuacją blisko 100-letniej tradycji jubilerskiej rodziny Piotrowskich. Obejmuje ona dwa segmenty: projektowanie, produkcję i dystrybucję wysokiej jakości wyrobów jubilerskich oraz handel kruszcami złota i srebra. 29 maja 2014 r. akcje Briju zadebiutowały na Głównym Rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, wcześniej spółka była notowana na NewConnect.