Kolporter: elastyczni na każdej powierzchni

Salonik prasowy Kolporter

Salonik prasowy Kolporter

– Do potrzeb handlowych jesteśmy w stanie zaaranżować praktycznie każdą powierzchnię – zapewniają przedstawiciele Kolportera – spółki zarządzającej siecią ponad 1000 punktów sprzedaży.

Kolporter to największy dystrybutor prasy i co istotne właściciel jednej z największych w Polsce sieci sprzedaży. Skalę obrotu sieci oddaje najlepiej liczba – ponad 50 milionów obsługiwanych rocznie klientów. Firma uruchamia swoje punkty m.in. w galeriach handlowych, hiper- i supermarketach oraz dyskontach.

Zdolność adaptacji

Sieć Kolportera tworzą dwa brandy. Pierwszym są Saloniki Prasowe zlokalizowane głównie w super- i hipermarketach oraz dyskontach, a drugim salony Top-Press uruchamiane przeważnie w galeriach handlowych.

– Dużą przewagą Kolportera nad innymi sieciami jest elastyczność – format otwieranego punktu handlowego jest dostosowany do możliwości, jakie daje lokalizacja. Jesteśmy w stanie uruchomić salonik na powierzchni od 10 do 70 mkw. Taką zdolność adaptacji uzyskaliśmy dzięki specjalnemu modułowemu systemowi mebli oraz nowoczesnym narzędziom pozwalającym sprawnie optymalizować asortyment i dostosować go do przydzielonej nam przestrzeni – mówi Edyta Korbińska, pełnomocnik zarządu Kolportera ds. rozwoju.

– Zazwyczaj uruchamiamy saloniki w samodzielnych lokalach, jednak nie jest to regułą. Przygotowaliśmy m.in. specjalne wyspy handlowe, które możemy instalować w dowolnym miejscu pasażu handlowego – na jego środku, przy ścianie itp. Ich powierzchnia wynosi od kilku do kilkunastu metrów kwadratowych. Najmniejsze uruchamiane przez nas wyspy mają zaledwie 2 metry szerokości. W supermarketach i dyskontach często instalujemy wolnostojące boksy o lekkiej stalowej konstrukcji. W ten sposób wydzielamy lokale z części holów lub np. w wiatrołapach. Naszym partnerom, którzy nie dysponują powierzchnią wewnętrzną, proponujemy saloniki wolnostojące, instalowane np. przy parkingach galerii hipermarketów lub w ciągach komunikacyjnych. Średnia powierzchnia wolnostojącego saloniku z wejściem do środka to ok. 15 mkw. – wyjaśnia Edyta Korbińska.

Według badań przeprowadzonych przez firmę Inquiry, punkty handlowe, w których zlokalizowane są Saloniki Prasowe, są przez klientów oceniane lepiej niż podobne bez saloników. Badania potwierdzają również to, że klienci częściej odwiedzają placówki, w których znajdują się saloniki.

Kolporter intensywnie pracuje nad kwestią wizualną swoich punktów sprzedaży. Dotychczasowe kremowe ściany i waniliowe wykończenia regałów zastąpione zostały szarościami. Dzięki temu wnętrze nabrało zdecydowanie bardziej nowoczesnego charakteru. Na suficie zamontowano klimatyczne oświetlenie punktowe, a półki podświetlone zostały diodami ledowymi. Całość wnętrza przełamują charakterystyczne dla sieci akcenty kolorystyczne.

Nie tylko prasa, papierosy i bilety…

Oferta saloników nieustannie ewoluuje wraz ze zmieniającymi się potrzebami rynku. Oprócz typowych dla Saloników Prasowych produktów w naszej sieci można znaleźć wiele nowoczesnych czy wręcz nowatorskich produktów. – Przed kilkunastu miesiącami ofertę saloników wzbogaciliśmy m.in. o karty podarunkowe, kody do gier na PC i konsole, elektroniczne karty płatnicze, doładowania i abonamenty do aplikacji, platform internetowych oraz bilety na imprezy sportowe – mówi Krzysztof Żądło, dyrektor Pionu Inwestycji w Kolporterze.

– Saloniki stają się także punktami usługowymi. Od lat można u nas kupić zakłady Lotto czy opłacić rachunki, a od kilkunastu miesięcy dodatkowo nadać przesyłki kurierskie, odebrać produkty kupione w sklepach internetowych czy doładować liczniki energetyczne. Staramy się, żeby nasza oferta była dostosowana do lokalnych potrzeb – podkreśla Krzysztof Żądło.

Mocna i rozpoznawalna marka

– Nie można też nie wspomnieć o jeszcze jednym naszym atucie, jakim jest rozpoznawalność marki. Z punktu widzenia podmiotu wynajmującego nam lokal lub powierzchnię to na pewno ważna zaleta – dodał Krzysztof Żądło.

Przypomnijmy, że według badań wizerunkowych przeprowadzonych przez TNS Pentor 86 proc. Polaków zna markę Kolporter, ocenia ją jako nowoczesną i potrafi zidentyfikować jej asortyment. Kolporter postrzegany jako rynkowy ekspert, kreujący trendy i wyprzedzający swoją ofertą oczekiwania rynku.

Zdaniem badanych, silna identyfikacja z marką oraz nowoczesność brandu wynikają z wysokiej jakości obsługi klienta, szerokiego pakietu usług i atrakcyjnej oferty Kolportera.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016