Gemini Park Tychy – regionalne centrum zakupów

Anna Malcharek, Gemini Holding

Anna Malcharek, Gemini Holding

O koncepcji silnego, regionalnego power center, z ofertą dedykowaną wymagającym klientom, oczekującym wysokiej jakości redakcja Retailnet rozmawia z Anną Malcharek, dyrektorem zarządzającym Gemini Holding.

Rynek powierzchni handlowej w Polsce zaczyna się nasycać. Czy jest gdzieś jeszcze miejsce na nowe projekty handlowe?

Rzeczywiście – nie sposób nie zauważyć, że terenów odpowiednich do rozpoczęcia nowych inwestycji handlowych jest coraz mniej. Ogromna ilość projektów jest w fazie realizacji lub projektowania i tylko najlepsze z nich poradzą sobie na rynku. Duża część aktualnych działań inwestorów, deweloperów oraz zarządców centrów handlowych skupiona jest nie na tworzeniu nowych inwestycji, a dostosowywaniu obiektów starszej generacji do potrzeb dynamicznie zmieniającego się rynku, m.in. poprzez rekomercjalizację lub modernizację. Są jednak jeszcze w Polsce obszary, w których nasycenie nowoczesną powierzchnią handlową jest stosunkowo niskie i to właśnie one dają szanse powodzenia nowym projektom. Takim terenem są Tychy i ich najbliższy region, w którym planujemy rozpocząć realizację trzeciej inwestycji pod szyldem Gemini Park. To miasto, w którym współczynnik nasycenia powierzchnią handlową wynosi ok. 375 mkw. na 1 tys. mieszkańców, a jednocześnie potencjał nabywczy i średnie dochody netto w przeliczeniu na osobę są stosunkowo wysokie w porównaniu do pozostałych regionów w kraju. Wśród zabudowy komercyjnej dominują głównie obiekty I i II generacji, brakuje więc nowoczesnego, skrojonego na miarę potrzeb mieszkańców centrum handlowego.

Jak zatem deweloper powinien przygotować się do realizacji nowej inwestycji i co może zrobić, by zminimalizować ryzyko jej niepowodzenia?

Przed rozpoczęciem realizacji naszego trzeciego obiektu – Gemini Park Tychy –przeprowadziliśmy gruntowne badania socjologiczne, mające na celu oszacowanie zapotrzebowania na nowoczesną powierzchnię handlową oraz określenie komponentów, które powinny wchodzić w jej skład. Aby dookreślić parametry inwestycji i precyzyjnie dopasować nowy obiekt do potrzeb mieszkańców regionu, zleciliśmy również analizę sytuacji rynkowej w rejonie Tychów i ich najbliższych okolic w modelu Huffa. Dzięki temu mogliśmy trafnie wybrać lokalizację, która w świadomości mieszkańców już funkcjonuje jako miejsce handlu. Wybudowanie nowoczesnej galerii w naturalny sposób dopełni tę przestrzeń, tworząc formułę power center o ponadregionalnym zasięgu. Badania umożliwiły nam również stworzenie profilu potencjalnego przyszłego klienta, kluczowego dla naszego obiektu. Wiemy już, że należy kierować ofertę zdecydowanie szerzej, niż tylko uwzględniając potrzeby najbliższej okolicy. Będzie ona dedykowana klientom wymagającym, poszukującym wysokiej jakości produktów, a docelowy catchment tyskiego Gemini szacujemy na ponad milion mieszkańców całego rejonu Górnego Śląska.

Jakie były wyniki tych badań? Co dla potencjalnych przyszłych klientów Gemini Park Tychy jest najważniejsze?

Ankietowani oczekują nowoczesnej, atrakcyjnej architektury budynku. W konsekwencji obiekt Gemini Park Tychy będzie charakteryzował się interesującą koncepcją wizualną, dobrze wkomponowującą się w charakter miasta. Duża ilość otwarć i przeszkleń zagwarantuje budynkowi wiele jasnego, dziennego światła, a pasaże będą szerokie i przestronne. Dzięki tym rozwiązaniom obiekt nawiąże wyglądem i charakterem do eleganckiej, śródmiejskiej ulicy handlowej. Dach budynku zostanie wykorzystany pod przestrzeń rozrywkowo-rekreacyjną oraz punkt widokowy. Odpowiadając na potrzeby respondentów, tyskie Gemini Park znajdzie się w sąsiedztwie istotnych tras ekspresowych oraz autostrady A4. Obiekt będzie położony ok. 3,5 km od ścisłego centrum Tychów, w okolicy kilkunastu dużych osiedli mieszkaniowych. Do budynku będą prowadzić również ścieżka piesza oraz rowerowa, tak, by umożliwić dotarcie wszystkim grupom klientów. Wiemy też, że zdecydowana większość naszych odwiedzających będzie przyjeżdżać samochodami, więc dla ich wygody przygotowany zostanie parking mieszczący 1100 pojazdów. Wzorem naszych poprzednich obiektów, Gemini Park Tychy będzie również centrum z dużą ilością udogodnień dla całych rodzin z dziećmi. Wysoka jakość oferty handlowo-usługowej oraz ciekawe propozycje eventowe z pewnością przyciągną do tyskiego Gemini Park wielu klientów, nie tylko z najbliższej okolicy.

Ważnym elementem strategii każdego nowego obiektu handlowego powinno być wyraźne wyróżnienie się spośród lokalnej konkurencji. Jakie innowacje przygotowaliście Państwo projektując Gemini Park Tychy?

Gemini Holding bacznie śledzi aktualne trendy na rynku europejskim i światowym. Obecnie sieci handlowe coraz intensywniej rozwijają się w segmencie omnichannel, integrując różnorodne kanały sprzedaży – zarówno te tradycyjne, jak i internetowe. Ten model, popularny już na Zachodzie, w Polsce zyskuje coraz to kolejnych zwolenników. Gemini pragnie umożliwić najemcom połączenie sprzedaży bezpośredniej z internetową oraz innymi, zaawansowanymi technologicznie rozwiązaniami. Aktualnie trwają prace mające na celu szczegółowe opracowanie udogodnień dla sprzedawców dystrybuujących swój asortyment w trybie wielokanałowym. Wraz z zespołem specjalistów analizujemy, w jaki sposób możemy zaplanować infrastrukturę techniczną i koncepcję wizualną obiektu tak, by spełniała wymogi strategii omnichannel. Pracujemy nad rozwiązaniami umożliwiającymi także personalizację promocji oraz ofert rabatowych i targetowanie ich do indywidualnych odbiorców. Aż 62 proc. polskich internautów to osoby, które dokonują zakupów on-line. Nowoczesny zarządca, jakim jest Gemini Holding, nie może lekceważyć tak dużej grupy konsumentów. Chcemy znaleźć optymalne rozwiązanie, będące kompromisem dla najemców oraz klientów, którzy coraz częściej dokonują zakupów lub sprawdzają oferty za pomocą Internetu. Gemini Park Tychy będzie nowoczesnym obiektem, spełniającym wymagania i potrzeby nie tylko nabywców, ale również sprzedających. Chcemy, by stało się ono centrum handlowym XXI wieku, z nowoczesną ofertą oraz nowatorską koncepcją sprzedaży, realizującą strategię omnichannel.

Na jakim etapie aktualnie znajduje się inwestycja?

Prowadzimy finalne negocjacje z anchorami, czyli głównymi najemcami naszego obiektu. Pod koniec lipca podpisaliśmy umowę z operatorem spożywczym – siecią Piotr i Paweł, która w Gemini Park Tychy zajmie powierzchnię około 1,4 tys. mkw. Sukcesywnie wdrażamy również założony harmonogram związany z realizacją inwestycji. Posiadamy już prawomocne i wykonalne pozwolenie na budowę. Jesteśmy na końcowym etapie wszystkich istotnych procedur formalnych i rozpoczniemy realizację obiektu tak szybko, jak to tylko będzie możliwe. Chcemy, by mógł zostać oddany do użytku już w 2017 roku.

Reklama

Galeria Jurajska