TNS: Bonarka – najbardziej rozpoznawalne krakowskie centrum handlowe

Bonarka City Center

Bonarka City Center

Krakowski rynek centrów handlowych jest jednym z bardziej nasyconych w Polsce, a konkurencja między poszczególnymi centrami z roku na rok się zaostrza. W tym trudnym środowisku świetnie radzi sobie Bonarka City Center, która od lat utrzymuje wiodącą pozycję rynkową.

Kolejna tura badań rynkowych potwierdziła doskonałą kondycję tego obiektu. Nawiązując do trwającej właśnie „królewskiej” kampanii reklamowej Bonarki, można stwierdzić, że jest ona swoistym krakowskim hegemonem – jako najbardziej rozpoznawalne i najchętniej odwiedzane centrum nadaje kształt całemu lokalnemu rynkowi.

Top of mind

Według badań, przeprowadzonych w czerwcu i lipcu przez pracownię TNS, Bonarka City Center jest najbardziej znaną galerią handlową w Krakowie. Bonarka po raz kolejny zdobyła zaszczytny tytuł top of mind, czyli pierwszego spontanicznie wymienianego przez respondentów obiektu handlowego w mieście. Wartym uwagi jest fakt, że podobne rezultaty centrum odnotowuje nieprzerwanie od kilku lat.

Krakowianie nie tylko doskonale znają Bonarkę, ale też (co nawet bardziej istotne) regularnie ją odwiedzają – deklaruje tak co trzeci badany. Najlepsze noty w kategorii znajomości i odwiedzalności dają Bonarce wiodący w Krakowie wskaźnik konwersji, czyli tego jak znajomość i ogólna odwiedzalność galerii przekładają się na miano „najczęściej odwiedzanego centrum”.

Tenant mix

Co sprawia, że mieszkańcy Krakowa tak bardzo cenią sobie Bonarkę?

Według najnowszych badań, najmocniejszą stroną BCC jest segment fashion: konsumenci pozytywnie oceniają bogate oferty sklepów odzieżowych i obuwniczych.

Portfolio Bonarki nie jest przypadkowe, od lat konsekwentnie i rozważnie kształtujemy tenant mix obiektu, ze szczególnym uwzględnieniem segmentu fashion. – Oznacza to z jednej strony obecność tzw. kotwic, z drugiej zaś marek nowych, dopiero wkraczających na rynek, lecz przez to pożądanych – referuje wyniki badań Beata Jarmołkowicz, Dyrektor Zarządzający, TriGranit.

Ważną rolę wiodących brandów potwierdzają ankietowani, wymieniając wśród ulubionych i najczęściej odwiedzanych sklepów takie marki jak H&M, C&A, Reserved, Bershka oraz House. Nie bez znaczenia jest różnorodność oferty Bonarki. Wielu ankietowanych deklaruje także częste wizyty w sklepach specjalistycznych, w tym w sklepach z żywnością czy korzystanie z kina. Na korzyść centrum działa również świetna lokalizacja. Z roku na rok coraz więcej osób dociera do Bonarki środkami transportu publicznego. W tegorocznym badaniu zadeklarowało to ponad 70% respondentów.

Badania pokazują jednoznacznie, że Bonarka jest uniwersalnym miejscem o dobrej reputacji, idealnym dla tych, którzy lubią mieć wszystko pod jednym dachem: zakupy, rozrywkę i jedzenie – i to wszystko na najwyższym poziomie. Badani podkreślają, że siłą Bonarki jest jej kompletna i bardzo zróżnicowana oferta. Centrum jest też bardzo dobrze odbierane jeśli chodzi o czystość, bezpieczeństwo czy ogólnie pojmowaną atmosferę. A dzięki rozwojowi i unowocześnieniu transportu publicznego w Krakowie Bonarka jest także miejscem łatwo dostępnym dla wszystkich mieszkańców miasta – dodaje Beata Jarmołkowicz

Działania marketingowe

Wytężoną pracę zespołu leasingu Bonarki wspierają także dobrze zaplanowane i nowoczesne działania marketingowe. Badania CATI dowiodły, że ponad połowa osób odwiedzających krakowskie centra handlowe zetknęła się z reklamą Bonarki. Centrum osiągnęło w badaniu najlepszy wynik spośród krakowskich obiektów handlowych w świadomości doświadczenia reklamy. Najlepiej widocznymi nośnikami reklam Bonarki są bilboardy oraz plakaty na przystankach. Starsi odbiorcy wskazywali także na wydawany przez Bonarkę magazyn, jako źródło wiedzy o działaniach centrum. Jednocześnie co piąty pytany o reklamę stwierdził, że wyróżnia się ona na tle reklam konkurencji, a jej najbardziej rozpoznawanym elementem jest postać Małgorzaty Kożuchowskiej, ambasadorki centrum. Znacząco, bo aż o 12 punktów procentowych w porównaniu z 2014 r., wzrosła znajomość wydarzeń organizowanych przez Bonarkę.

– Dywersyfikujemy kanały reklamowe, gdyż mamy świadomość, że różne grupy docelowe są wrażliwe na różne techniki. Przy tak szerokiej grupie odbiorców jak nasza, umiejętny dobór narzędzi marketing mix jest sprawą kluczową. Bardzo cieszą także pozytywne wyniki dotyczące eventów, które są jednym z trudniejszych obszarów marketingu w centrach handlowych. Ten dobry rezultat to m.in. zasługa naszych precyzyjnie dobranych kampanii promocyjnych, unikalności organizowanych wydarzeń i ich wysokiego poziomu. To, co proponujemy odbiorcom, np. spotkania z celebrytami, imprezy dla dzieci i pokazy mody, zostało dostrzeżone w badaniach – komentuje Iwo Knopik, Marketing Manager, TriGranit.

Badanie przeprowadziła w czerwcu i lipcu renomowana pracownia TNS. Realizowano je w oparciu o dwie odrębne techniki: wywiad metodą CATI (1000 respondentów w wieku 18-65 ) i tzw. exit poll, w którym ankietowano wychodzących z centrum klientów (próba objęła 1008 osób w wieku powyżej 15 lat).

Trigranit jest wystawcą targów Shopping Center Forum 2015 Fall Edition, które odbędą się 16-17 września 2015 roku w Warszawie w EXPO XXI. Z inwestycjami handlowymi spółki będzie można zapoznać się na stoisku nr. 5.7.

Reklama

Galeria Jurajska