Galeria Kazimierz
Galeria Kazimierz

W centrum handlowym Galeria Kazimierz w Krakowie obecnie prowadzona jest rekomercjalizacja, która pozwoli lepiej dopasować ofertę do zmieniających się potrzeb mieszkańców miasta i regionu.

Dzięki efektywnej współpracy CBRE (zarządca obiektu) z Invesco Real Estate (inwestor Galerii Kazimierz), oferta najemców Galerii Kazimierz poszerzyła się o kilka nowych marek. Modowy charakter obiektu wzbogaciły m.in. By Coda…!, Made in G, Motive&More, oferujące modę damską oraz salon Albione z modą męską. Od maja w Lofhome miłośnicy pięknych wnętrz znajdą akcesoria oraz designerskie gadżety do domu. Natomiast na miłośników aktywnego trybu życia czekają sklep Koszykarza oraz sklep Biegacza, oferujący specjalistyczne akcesoria sportowe.

Galeria Kazimierz zyskuje nie tylko nowe atrakcyjne marki, ale także dodatkowe udogodnienia, które docenią odwiedzający klienci. Inwestor zdecydował się m.in. na przebudowę strefy food court, odświeżenie toalet oraz zmianę w układzie nawigacyjnym obiektu. Udogodnienia w przestrzeni Galerii mają na celu zwiększenie doznań zakupów na wielu płaszczyznach.

O procesie rekomercjalizacji Galerii Kazimierz rozmawiamy z Magdaleną Frątczak, dyrektor w dziale Powierzchni Handlowych, CBRE.

Retailnet: Na jakim etapie jest rekomercjalizacja Galerii Kazimierz?

Magdalena Frątczak: W tej chwili możemy się pochwalić ponad 80 umowami najmu Galerii Kazimierz, które zostały przedłużone. Stanowi to ponad 70% powierzchni centrum, a tempo działań i postęp dowodzą wysokiej atrakcyjności obiektu.

Kiedy zatem zostanie zakończony proces rekomercjalizacji w galerii?

Podstawowym celem naszym oraz inwestora jest umocnienie pozycji Galerii Kazimierz na krakowskim rynku. Zależy nam, aby po zakończonej rekomercjalizacji obiekt był jeszcze bardziej atrakcyjny dla klientów, dlatego finalizujemy rozmowy z nowymi markami, istotnymi dla charakteru galerii. Liczymy, że w pierwszej połowie 2016 roku będzie mogli ogłosić w pełni nową odsłonę Galerii Kazimierz.

Jakie marki, dotychczas nieobecne, pojawią się w obiekcie?

Nowe marki odpowiadają na potrzeby mieszkańców regionu. Stąd obecność m.in. Guess, Stefanel, May Way, Nike, Motive&More, Pazoo, Worldbox, Sklep Biegowy i Koszykarza, Bytom, Medicine oraz City Bank. Galeria Kazimierz zyskuje nie tylko atrakcyjnych najemców modowych, ale także usługowych, co pozytywnie przełoży się na codzienną frekwencję Galerii. Warto także odnotować powiększenie lokali przez takie marki jak: Superpharm, Swarovski i Drogeria Natura.

Jak powinien wyglądać proces rekomercjalizacji obiektów handlowych?

Podstawą dobrze przeprowadzonego procesu rekomercjalizacji jest świadomość preferencji zakupowych klienta centrum oraz takie przygotowanie strategii najmu, aby w jak najlepszy sposób odpowiedzieć na te potrzeby. Klienci galerii handlowych są co raz bardziej wymagający i oczekują oferty centrum doskonale skrojonej do ich potrzeb. Dlatego, nasza strategia poprzedzona została bardzo dogłębnym badaniem klienta galerii oraz jego zachowań. Badanie to zostało powtórzone w trakcie prowadzonego procesu, co dało nam możliwość weryfikacji pewnych założeń. Dodatkowo, rozmaite udogodnienia w przestrzeni Galerii dostarczą nowych pozytywnych doznań przy każdej wizycie w galerii.

Jakie elementy wpływają na pozostawienie najemcy któremu wygasa umowa?

Właściwie najważniejszymi elementami są rozpoznawalność marki, jej unikatowość, wysokość generowanego obrotu oraz zapotrzebowanie na jej produkty ze strony finalnego odbiorcy. Analizujemy te elementy oraz proponujemy odpowiednie warunki najmu dla przedłużonej umowy. Olbrzymi nacisk w zarządzania kładziemy na pozytywne relacje na linii zarządca/wynajmujący – najemca, dlatego na bieżąco analizujemy działalność najemców oraz sugerujemy takie rozwiązania, aby ich wyniki były maksymalnie satysfakcjonujące. Stąd m.in. decyzje o powiększeniu kilku lokali w Galerii Kazimierz.

Galeria Kazimierz to nowoczesne centrum handlowe, działające od 2005 roku. Centrum handlowe zlokalizowane jest w historycznym centrum Krakowa, przy ulicy Podgórskiej. Na dwóch poziomach galerii znajduje się 140 sklepów znanych polskich i zagranicznych marek, liczne punkty usługowe i gastronomiczne oraz multipleks z 10 salami kinowymi. Prestiżowymi najemcami są m.in. Cinema City, Alma, Empik, Zara, H&M czy Pure. Obiekt oferuje prawie 40 tysięcy metrów kwadratowych powierzchni handlowej.

Od 2014 roku właścicielem galerii jest Invesco Real Estate. Jest to pierwsza oraz jedna z czołowych inwestycji IRE w Polsce. Koncepcję zmian dla Galerii Kazimierz przygotowała londyńska pracownia architektoniczna Haskoll, która specjalizuje się w projektach centrów handlowych, natomiast projekt architektoniczny przygotowała krakowska pracownia Meblodom. Za zarządzanie galerią i wynajem powierzchni w Galerii odpowiedzialna jest firma CBRE.