Galeria Raj: komplementarna oferta

Joanna Bujak, IVS Grupa

Joanna Bujak, IVS Grupa

Galeria Raj to najdłużej działający obiekt handlowy w Dębicy. Od otwarcia w 1999 r. kilkukrotnie był rozbudowywany i przystosowywany do zmieniających się potrzeb klientów i najemców. O pozycji obiektu na tle konkurencji, procesie rekomercjalizacji i sposobie na zarządzanie dojrzałym obiektem handlowym redakcja Retailnet rozmawia z Joanną Bujak, menedżer ds. najmu, IVS Grupa Sp. z o.o.

Nazwa Galeria Raj zobowiązuje?

Oczywiście! Staramy się dbać o najemców i klientów galerii w jak najlepszy sposób. Chcielibyśmy, aby czuli się u nas, jak w raju.

Obiekt od czasu powstania mocno się zmienił.

Trzy lata temu Galeria Raj przeszła gruntowną modernizację w ramach programu 4RE. Remodeling obejmował przebudowę i odnowienie architektoniczne, zmiany dotyczyły także walorów estetycznych, funkcjonalnych obiektu i jego najbliższego otoczenia. W ramach rekomercjalizacji pozyskaliśmy nowych najemców, zostały powiększone i odnowione istniejące sklepy, poprawiono widoczność witryn i ekspozycję kolekcji. W ramach rebrandingu odświeżyliśmy logotyp i powołaliśmy identyfikację wizualną spójną z linią kreatywną kampanii reklamowych. Repozycjonowanie pozwoliło nam poszerzyć grupy docelowe klientów i skierować do nich dedykowaną ofertę handlową. Galeria jest „szyta” na miarę miasta.

Galeria Raj zyskała w tym roku kilku nowych najemców. To chyba pomyślny dla Was okres?

Tak, to prawda. Raj to już ugruntowana i ceniona marka w regionie. Systematycznie uatrakcyjniamy ofertę handlową, by umożliwić naszym klientom kompleksowe zakupy. Od kilku tygodni swój sklep prowadzi u nas sieć Medicine – everyday therapy – odzieżowa marka bardzo wyczekiwana w Dębicy, zwłaszcza przez młodych klientów. Po odwiedzalności salonu już widać, że był to strzał w dziesiątkę! Wróciła też do nas branża RTV/AGD. Wróciła też do nas branża RTV/AGD. […]W lipcu otwarliśmy Media Expert. Jesteśmy również świeżo po otwarciu Bricomarché – marki reprezentującej sektor „dom i ogród”. Niedawno podpisaliśmy kolejną umowę najmu, tym razem z duńską siecią supermarketów dekoracyjnych Jysk.

Czy to oznacza, że komercjalizacja Galerii Raj już się zakończyła?

Skomercjalizowaliśmy już 96 proc. powierzchni galerii, jednak wciąż dążymy do optymalizacji tenant mixu: lokalizację zmieniła firma Decor z akcesoriami kuchennymi, przy okazji powiększając lokal i asortyment – oraz Pralnia Chemiczna, jedyna działająca w Dębicy. Kolejne tego typu modyfikacje i korekty nastąpią wkrótce.

Czym Państwa obiekt wyróżnia się na tle konkurencji?

Atutem Galerii Raj jest komplementarność dóbr i usług, które dają klientowi najszerszy wybór w mieście. Mieszkańcy regionu znajdą u nas zarówno salony znanych marek odzieżowych jak: Orsay, Cotton Club, Quiosque, Top Secret, czy Medicine, jak i obuwniczych reprezentowanych m.in. przez: CCC, Deichmann, Euromoda. Zdrowie i uroda to domena Rossmanna, wyposażenie domu Bricomarché „dom i ogród”, Pepco, Decor, a już niedługo także Jysk. Branżę RTV/AGD reprezentuje Media Expert. Ponadto swoją działalność prowadzi tu Kaufland. Nie zapominamy również o mniejszych butikach lokalnych firm i punktach usługowych. Jest poczta, kwiaciarnia, świat alkoholi czy wspomniana – jedyna w mieście- pralnia chemiczna. Ofertę również dopełniają punkty gastronomiczne. Inne atuty galerii to parterowa zabudowa, duża ilość miejsc parkingowych, widoczność, oraz to, co w nieruchomościach najważniejsze czyli po pierwsze lokalizacja, po drugie lokalizacja, po trzecie – lokalizacja!

Wasza się sprawdza?

Zdecydowanie! Galeria zlokalizowana jest przy głównej arterii miasta – ul. Rzeszowskiej, którą co godzinę przejeżdża średnio 2 tysiące samochodów. Można do nas dotrzeć również pieszo. Połączenie komunikacji miejskiej też jest bardzo wygodne. Wśród naszych klientów mamy wielu mieszkańców ościennych miejscowości, bo Galeria Raj mieści się w pobliżu wjazdu do miasta, tuż ze zjazdu z autostrady A4, za skrzyżowaniem dróg krajowych prowadzących do Rzeszowa, Jasła i Mielca.

Wiele centrów handlowych ma układ piętrowy. Galeria Raj nie. Dlaczego?

Kilkanaście lat temu postawiliśmy na parterową zabudowę, bo sami też jesteśmy klientami i wiemy, że tak jest po prostu wygodniej. Bez wind, bez schodów, klienci nierzadko z ciężkimi zakupami wychodzą wprost do samochodu. Dzięki temu zakupy u nas odbywają się komfortowo – wygodnie i sprawnie.

Galeria Raj to dojrzały obiekt, z kilkunastoletnią tradycją. Jak radzi sobie na rynku?

To, że jesteśmy –– dojrzali – to tylko nasza zaleta! Przez kilkanaście lat funkcjonowania na rynku zdobyliśmy spore doświadczenie, zbudowaliśmy sobie znakomite kontakty z dużymi przedsiębiorstwami z Dębicy. Prowadzimy z nimi działania CSR, co oznacza, że liczy się dla nas odpowiedzialność społeczna. Ostatnio współpracowaliśmy z Tikkurilą – największym producentem farb w Europie, na rynku od 150 lat. Zorganizowaliśmy atrakcje dla najmłodszych pod hasłem „Dzień dziecka na czterech kółkach”. Dzieci tworząc projekty graficzne, uczyły się zasad panujących na szosach. Warto również wspomnieć o akcji Śnieżka Soho Power w Galerii Raj. Tu zadbaliśmy o rozwój fizyczny mieszkańców, którzy rywalizowali w ekstremalnym biegu z przeszkodami. Trenerzy z największej siłowni w Dębicy – Soho Body Spirit prowadzili outdoorowe zajęcia fitness a Śnieżka – czołowy producent farb i lakierów w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej, wraz z lokalnym przedszkolem językowym Happy Kids – zorganizowały miasteczko rozrywki. Nagrody ufundowała również marka Romet, działająca w naszym regionie. To integruje mieszkańców i przedsiębiorców. Galeria Raj stara się być w centrum wydarzeń i takie wydarzenia kreować. Tworzymy nasz, dębicki raj!

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016