Anna Malcharek, Gemini Holding
Anna Malcharek, Gemini Holding

Najnowsza inwestycja Gemini Holding – Gemini Park Tychy – została zaprojektowana z myślą o nowoczesnej technologii sprzedaży wielokanałowej. Będzie to zarazem jedno z pierwszych centrów handlowych w Polsce, które już na etapie projektowym uwzględnia założenia modelu omnichannel.

Obecnie coraz więcej klientów kupuje produkty przez Internet lub porównuje ceny towarów w sklepach stacjonarnych z internetowymi ofertami. Omnichannel to nowoczesny model sprzedaży wielokanałowej, który jest odpowiedzią na zmieniające się potrzeby konsumentów. Rozwiązanie to narodziło się na zachodzie, natomiast w Polsce dopiero zaczyna się rozwijać. Dzięki omnichannel m.in. klient po wejściu do sklepu stacjonarnego na ekranie swojego smartfona może zobaczyć spersonalizowaną, dostosowaną do swojego wieku lub płci ofertę marki. Strategia ułatwia także odbiór towarów zakupionych drogą internetową w sklepach stacjonarnych oraz oferuje możliwość skorzystania z wirtualnej przymierzalni. Ponadto klient stojąc przy manekinie ma również możliwość otrzymania informacji na temat oglądanej stylizacji, dzięki aplikacji na smartfona, która jednocześnie ułatwia zlokalizowanie zaprezentowanych ubrań na sklepowych półkach. Technologia omnichannel daje także sposobność do robienia zakupów online, będąc w kawiarni centrum handlowego, a następnie odbiór towarów w sklepie stacjonarnym. Idea wielokanałowego handlu gwarantuje konsumentom dużą swobodę i niezależność.

– Mimo, że omnichannel docelowo ma za zadanie służyć przede wszystkim klientom, jest to także rozwiązanie istotne dla najemców, które pomaga w dystrybucji produktów za pomocą różnych kanałów. Model wielokanałowy znacząco wpływa na zyski sprzedawców, którzy mogą połączyć sprzedaż stacjonarną oraz internetową, zyskując przy tym lojalność klientów – mówi Anna Malcharek, dyrektor zarządzający Gemini Holding.

Z danych raportu Forrester Research, który ukazał się pod koniec 2011 roku wynika, że prawie 50 proc. detalistów, którzy zdecydowali się na użycie strategii omnichannel, odnotowało wzrost przychodów. Handlowcy, którzy jako pierwsi zastosują w swoich działaniach omnichannel, będą mogli wygrać z konkurencją nie tylko sklepów internetowych, ale również stacjonarnych.
W badaniach „Omnichannel commerce – Badanie poziomu wielokanałowości w wybranych branżach” autorzy sprawdzili, jak największe sieci handlowe w Polsce radzą sobie z integracją kanałów sprzedaży. Analiza pokazała, że m.in. marki takie jak Douglas, Leroy Merlin, Jula, Deichmann czy Euro-Net są liderami sprzedaży wielokanałowej i na bieżąco monitorują zmiany na rynku.

– Obecnie sieci handlowe chcące odnotowywać zyski sprzedaży powinny zwrócić szczególną uwagę na konsumentów, którzy dokonują zakupów za pomocą smartfonów i tabletów. Jeśli poszczególne marki oraz galerie handlowe nie będą podążać za cyfrową rewolucją, mogą przestać cieszyć się popularnością. Rozwiązaniem jest unowocześnienie kanałów sprzedaży, które mogą zagwarantować posiadanie konkurencyjnej pozycji na rynku. Dlatego też już na etapie projektu myślimy o tych rozwiązaniach z modelu omnichannel, które możemy wprowadzić w budynku Gemini Park Tychy. Jest to jedna z pierwszych inwestycji w Polsce, która te udogodnienia zakłada już na etapie projektowania obiektu – dodaje Anna Malcharek.

Gemini Park Tychy to najnowszy projekt krakowskiego dewelopera Gemini Holding, który śledząc rynkowe trendy dostrzegł zachodzące zmiany w modelu sprzedaży. Centrum handlowe Gemini Park w Tychach będzie jednym z pierwszych obiektów w Polsce zaprojektowanych z myślą o zastosowaniu technologii omnichannel. Gemini Holding, rozumiejąc potrzeby nie tylko klientów, ale również najemców, stara się wychodzić naprzeciw ich oczekiwaniom. Współpracując z architektami i biurem projektowym firma uzgadnia, w których obszarach należy wdrożyć sprzedaż wielokanałową.

Gemini Park Tychy
Gemini Park Tychy

W Gemini Park Tychy o powierzchni 36 tys. mkw., znajdzie się około 130 lokali handlowych, wśród których pojawią się zarówno znane marki, jak i lokalni przedsiębiorcy. Obiekt, zlokalizowany 3,5km od centrum Tychów, z interesującą ofertą rozrywkową oraz częścią usługową i gastronomiczną będzie sprzyjał rodzinnym zakupom. Otwarcie zaplanowano na II kwartał 2017 roku.

Projekt zostanie zaprezentowany podczas Shopping Center Forum 2015 przy stoisku 4.5