Artur Racicki, Social WiFi: Big Data dla centrów i sieci handlowych

Artur Racicki, prezes Social WiFi

Artur Racicki, prezes Social WiFi

„76 proc. właścicieli sklepów detalicznych w USA zamierza do końca roku uruchomić WiFi dla klientów” – podkreśla Artur Racicki, prezes Social WiFi.

70 proc. klientów sklepów ma przy sobie urządzenie, mogące łączyć się z WiFi. 50 proc. konsumentów czuje się bardziej komfortowo podczas dużych zakupów, jeżeli sklep posiada połączenie WiFi. Te statystyki mówią same za siebie – już wkrótce żadne centrum handlowe czy sklep nie będzie mógł sobie pozwolić na brak WiFi dla klientów.

WiFi z wartością dodaną

Dzięki narzędziom takim, jak Social WiFi, możemy zamienić każdą sieć bezprzewodową w narzędzie analityczno-marketingowe. Social WiFi pozwala zbierać dane o osobie, która korzysta z internetu, nie tylko w momencie, kiedy jest ona zalogowana do danej sieci bezprzewodowej, ale dzięki zebranym cookies również później, dzięki opcji „śledzenia” klienta będącego online. Pozwala również na kontynuację precyzyjnej komunikacji z kupującymi. Może więc nie tylko stanowić znaczące wsparcie dla innych kanałów, ale również – stać się niezależnym narzędziem marketingowym.

W erze Big Data musimy pamiętać o tym, że każde działanie marketingowe powinno opierać się na analizie cech klientów, przynajmniej demograficznych.

Komunikacja z klientem, który opuścił centrum handlowe

Social WiFi pozwala m.in. identyfikować płeć i wysyłać targetowane mailingi. Klient centrum handlowego, który loguje się w obiekcie do Social WiFi, przestaje być anonimowy – właściciel otrzymuje jego adres e-mail, dzięki czemu może potem wysyłać do niego precyzyjnie dobrane komunikaty sprzedażowe oraz marketingowe – inne do kobiet, a inne do mężczyzn, do niektórych za pomocą mailingu, a do innych – poprzez powiadomienia na Facebooku. W ten sposób można promować nie tylko samo centrum, ale również markę każdego z najemców w galerii handlowej.

Tekst stanowi fragment artykułu Artura Racickiego, który ukaże się w pierwszym wydaniu „Omnichannel Retailing Magazine”. 17 września w godz. 13-13: 30, podczas Shopping Center Forum, prezes firmy Social WiFi opowie o wykorzystaniu sieci bezprzewodowych przez retailerów i właścicieli centrów handlowych. Dowiemy się, jak zwiększyć sprzedaż, wesprzeć działania promocyjne oraz gromadzić i przetwarzać dane na temat klientów dzięki narzędziu analityczno-marketingowemu Social WiFi.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016