SCF 2015: Deichmann o nowych lokalizacjach na Forum

Deichmann, Shutterstock

Deichmann, Shutterstock

Spółka Deichamnn w 2015 roku przeznaczyła 22 mln zł na rozwój sieci sklepów w Polsce. Jednym z głównych celów ekspansji są miasta liczące powyżej 30 tys. mieszkańców. O nowych lokalizacjach przedstawiciele spółki będą rozmawiać z deweloperami na Shopping Center Forum 2015 Fall Edition.

Na Forum firmę Deichmann będzie reprezentować m.in.: Wojciech Normand, wiceprezes zarządu i Anna Strauchold, menedżer ds. najmu i eksploatacji Deichmann-Obuwie sp. z o.o.

– Udział w targach SCF stał się dla nas już pewnego rodzaju tradycją. Bierzemy w nich bowiem udział od ponad 10 lat i w zasadzie trudno sobie już wyobrazić naszą ekspansję bez tego rodzaju imprezy. Oprócz trudnych rozmów negocjacyjnych, to również okazja do wymiany doświadczeń, opinii, czy po prostu małej integracji ze środowiskiem, związanym z nieruchomościami komercyjnymi. Ze względu na dynamiczny rozwój naszej firmy podczas najbliższej edycji SCF będziemy rozmawiać z wynajmującymi zarówno na temat nowych projektów, jak i warunków najmu na powierzchnie w obiektach istniejących – mówi redakcji Retailnet.pl Anna Strauchold, menedżer ds. najmu i eksploatacji Deichmann-Obuwie sp. z o.o.

Detalista obuwniczy

Polska spółka Deichmann-Obuwie sp. z o.o. należy do Grupy Deichmann z siedzibą w Essen. Rodzinnie zarządzane przedsiębiorstwo to największy detalista branży obuwniczej w Europie. Grupa sprzedała w 2014 roku około 172 mln par butów – czyli o 5 mln par więcej niż w roku poprzednim. Łącznie w 23 krajach Europy oraz w USA Grupa osiągnęła w ubiegłym roku najwyższy obrót w swojej całej ponad 100-letniej historii – 4,9 mld euro (netto 4,2 mld euro).

Obrót bez ekspansji wzrósł tym samym o 6 proc. Największy detalista branży obuwniczej w Europie posiadał na koniec 2014 roku łącznie około 3,6 tys. sklepów na całym świecie i zatrudniał około 36 tys. pracowników. Grupa stworzyła w 2014 roku 1,1 tys. nowych miejsc pracy. W bieżącym roku Deichamnn zamierza zainwestować około 208 mln euro w rozwój międzynarodowej infrastruktury.

Deichmann w Polsce

W roku 2014 spółka osiągnęła obrót 840 mln zł sprzedając 8,8 mln par butów w 233 sklepach stacjonarnych oraz za pośrednictwem sklepu internetowego. Obrót brutto wzrósł tym samym o 3,9 proc. (w roku 2013 obrót wyniósł 808 mln zł). W sumie sprzedano ok. 43,5 tys. par butów więcej niż w poprzednim roku. Na koniec 2014 spółka zatrudniała ok. 2 tys. osób.
Charakterystyczną cechą firmy Deichmann jest finansowanie jej rozwoju z własnych środków, bez kredytów i pożyczek. W Polsce marka Deichmann jest obecna od 1997 roku i posiada ponad 230 sklepów.

E-sklep

Od początku roku 2012 największy przedstawiciel handlu detalicznego w Europie posiada w Polsce własny sklep internetowy, którego oferta w dalszym ciągu jest konsekwentnie rozszerzana. Od niedawna Deichmann oferuje również serwis dostawy do domu „Ship2home“. Oznacza to, że w przypadku braku wybranych butów w czasie zakupów w centrum handlowym, klient może zapłacić za nie bezpośrednio w salonie i otrzymać w ciągu 3 dni roboczych darmową przesyłką do domu lub pod inny dowolnie wskazany adres. Warunkiem jest jedynie ich dostępność w sklepie online.

Reklama

SCF 2017 Spring 1-15.12.2016