Grupa Redan podsumowuje sierpniową sprzedaż

Nowy koncept sklepów Top Secret

Nowy koncept sklepów Top Secret

W sierpniu 2015 roku obroty Grupy Redan wyniosły 43 mln zł i były o 8 proc. niższe niż w tym samym okresie poprzedniego roku. Dyskontowa sieć TXM textilmarket, mimo pięknej i słonecznej pogody odciągającej klientów od sklepów, uzyskała w minionym miesiącu przychody na tym samym poziomie jak rok wcześniej.

– W sierpniu ze względu na utrzymujące się bardzo wysokie temperatury zabrakło w segmencie modowym impulsu zachęcającego klientów do zakupów odzieży z nowej jesiennej kolekcji, którą w minionym miesiącu zaczęliśmy już wprowadzać do salonów. Także w segmencie dyskontowym słoneczna pogoda częściowo odciągnęła klientów od placówek handlowych – mówi Bogusz Kruszyński, wiceprezes zarządu Redan SA.

– Jesteśmy przekonani, że zmiana pogody z jaką mamy do czynienia w ostatnich dniach pozwoli nam powrócić do wysokich dynamik sprzedaży, jakie uzyskiwaliśmy w poprzednich miesiącach w obu naszych segmentach biznesowych – dodaje.

43 mln zł przychodów

Grupa Redan w sierpniu 2015 r. osiągnęła łącznie 43 mln zł przychodów, czyli o 8 proc. mniej niż w tym samym okresie poprzedniego roku. Narastająco przez pierwszych osiem miesięcy tego roku obroty wyniosły 339 mln zł i były wyższe o 10 proc. w ujęciu r./r. Powierzchnia całej sieci handlowej grupy na koniec sierpnia wyniosła 112,3 tys. mkw., co oznacza wzrost o 8 proc. w odniesieniu do sierpnia 2014 r.

Sieć dyskontów odzieżowych TXM textilmarket w sierpniu br. osiągnęła 25 mln zł obrotów, czyli tyle samo ile w zeszłym roku. Od stycznia do sierpnia br. przychody TXM w ujęciu r./r. poprawiły się o 14 proc. i wyniosły 190 mln zł. Sieć sprzedaży sektora dyskontowego na koniec minionego miesiąca liczyła 327 sklepów własnych o łącznej powierzchni 70,8 tys. mkw. i była o 10 proc. większa niż na koniec sierpnia 2014 r.

Z kolei sprzedaż prowadzona w ramach krajowej sieci modowej w sierpniu br. wyniosła 14 mln zł i była niższa o 12 proc. od uzyskanej w sierpniu 2014 r. Przychody zrealizowane na rynkach zagranicznych wyniosły równowartość w złotych kwoty 3 mln zł i zmniejszyły się o 37 proc. w porównaniu do tego samego okresu poprzedniego roku. Łączna wartość sprzedaży towarów na rynku modowym Grupy Redan w sierpniu 2015 r. wyniosła 17 mln zł i była niższa o 18 proc. od osiągniętej w sierpniu 2014 r.

Blisko 35 tys. mkw. powierzchni handlowej

W ujęciu narastającym od początku roku krajowa sprzedaż sektora modowego wyniosła 129 mln zł i była o 17 proc. większa niż rok wcześniej. Z kolei przychody zrealizowane na rynkach zagranicznych wyniosły równowartość w złotych kwoty 20 mln zł i zmniejszyły się o 36 proc. rok do roku. Łącznie wartość sprzedaży towarów na rynku modowym Grupy Redan od stycznia do sierpnia 2015 r. wyniosła 148 mln zł i była wyższa o 5 proc. od osiągniętej w tym samym okresie poprzedniego roku. Punkty handlowe działające w sieci sprzedaży marek Top Secret, Troll i Drywash w Polsce na koniec sierpnia 2015 r. miały łączną powierzchnię 34,9 tys. mkw., czyli o 12 proc. więcej niż w sierpniu 2014 r., zaś na rynkach zagranicznych 6,6 tys. mkw., czyli o 23 proc. mniej niż rok temu. Łącznie powierzchnia punktów handlowych części modowej wyniosła 41,5 tys. mkw. i była o 5 proc. wyższa niż w sierpniu 2014 r.

Redan SA jest operatorem znanych detalicznych marek odzieżowych: Top Secret, Troll, Drywash oraz sieci dyskontów odzieżowych TXM textilmarket. Spółka funkcjonuje w ramach Grupy Kapitałowej, która zajmuje się projektowaniem, marketingiem oraz dystrybucją odzieży. Przedstawiciele marki Top Secret będą uczestnikami Shopping Center Forum 2015 Fall Edition.

Reklama

Galeria Jurajska