Spadek przychodów sieci Wojas w sierpniu

wojas omnichannel forum

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży osiągniętych przez Grupę Kapitałową Wojas SA w sierpniu 2015 roku wyniosły 12,86 mln zł i były niższe o 16,6% w stosunku do przychodów osiągniętych w sierpniu 2014 roku.

W okresie styczeń – sierpień 2015 wielkość skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży wyniosła 129,57 mln zł i była wyższa o 0,2% w stosunku do przychodów osiągniętych w analogicznym okresie roku poprzedniego.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży detalicznej w sierpniu 2015 roku wyniosły 10,48 mln zł i były niższe o 21,4 % od przychodów osiągniętych w sierpniu 2014 roku. Narastająco, w okresie styczeń – sierpień 2015 skonsolidowane przychody ze sprzedaży detalicznej wyniosły 108,37 mln zł i były wyższe o 1,4 % od przychodów osiągniętych w analogicznym okresie roku poprzedniego.

Przypomnijmy, spółka Wojas SA, właściciel sieci sklepów z obuwiem i galanterią skórzaną, w I półroczu 2015 roku otworzyła 9 nowych własnych sklepów w Polsce i zamknął 6. Dodatkowo otwarto 4 sklepy w Czechach. Strategia Grupy zakłada dalszy wzrost i powiększanie udziału rynkowego poprzez rozwój organiczny sieci sprzedaży, a także rozwijanie sprzedaży internetowej. Na koniec 2015 r. Wojas planuje mieć 176 sklepów.

Założona w 1990 roku firma Wojas (od 2007 roku spółka akcyjna) to jeden z największych polskich producentów obuwia. W ofercie spółki znajduje się eleganckie skórzane obuwie damskie i męskie, modele młodzieżowe oraz obuwie trekkingowe. Ofertę uzupełnia galanteria skórzana – torebki, teczki i paski. Ponad 20 proc. produkcji kierowanej jest na eksport.

Wiosną 2008 roku Wojas SA zadebiutował na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych. Pozyskany kapitał przeznaczono na rozbudowę i dokapitalizowanie sieci sprzedaży (w ciągu 3 lat liczba salonów niemal się podwoiła), rozbudowę zakładu produkcyjnego oraz rozwój działu wzorniczego. W tym samym roku nabyto 100 proc. udziałów w Wojas Slovakia intensyfikując ekspansję na rynek naszego południowego sąsiada.

Z przedstawicielami sieci będzie można spotkać się już we wrześniu podczas Shopping Center Forum 2015 Fall Edition.

Tagi:

Reklama

Galeria Jurajska