Cel: stworzenie miejsca przyjaznego dla ludzi i biznesu

Wizualizacja Ferio Wawer

Wizualizacja Ferio Wawer

RE Project Development to jedna z wiodących firm w sektorze nieruchomości. To również inwestor i właściciel powstającego w warszawskim Wawrze centrum handlowego Ferio. Redakcja Retailnet rozmawiam z Wojciechem Zawieruchą przedstawicielem Savills Polska, firmy która będzie zarządcą centrum.

Retailnet: Jaka będzie wasza rola, jako zarządcy centrum handlowego Ferio Wawer?

Wojciech Zawierucha: Przede wszystkim nasze działania skupią się na wysokim standardzie zarządzania, wymaganym w każdym centrum handlowym. To oczywiście: administracja, kontakt z najemcami i utrzymanie obiektu w dobrym stanie technicznym. Najemcy oczekują od nas zapewnienia komfortowych warunków pracy, które pozwolą im na prowadzenie biznesu. Z kolei klienci chcą mieć warunki sprzyjające zakupom.

Wszystkie strony życzą sobie, aby centrum odniosło sukces, dlatego my, jako zarządca, będziemy do tego dążyć.

Standardy, to jedno, ale ważne jest też indywidualne podejście?

Oczywiście, to z kolei wynika z charakteru i lokalizacji obiektu. Jest to centrum relatywnie nieduże, patrząc na najpopularniejsze centra w Warszawie ale jednocześnie jest zlokalizowane w dzielnicy Wawer, gdzie dotychczas nie było tego typu obiektów. Staramy się więc, aby oferta trafiła do lokalnej społeczności, do mieszkańców dzielnicy Wawer, a także okolic. Taka była również idea właściciela. Wpłynęło to na odpowiedni dobór najemców, co będzie warunkować działania marketingowe, jak i bieżące funkcjonowanie obiektu, który ma być miejscem nie tylko robienia zakupów, ale również spędzania czasu dla mieszkańców. Naszym celem jest stworzenie miejsca przyjaznego dla ludzi i dla biznesu oraz będącego aktywnym uczestnikiem lokalnej społeczności współtworząc kompleksową ofertę dla mieszkańców.

Obok znanych światowych marek, w centrum ma się też znaleźć miejsce dla lokalnych przedsiębiorców?

Wspólnie z właścicielem zakładamy, że mieszkańcy dzielnicy Wawer i okolic oczekują znanych marek, ale też obecności lokalnych operatorów m.in. gastronomi, kwiaciarni czy punktów usługowych. Istnieje także możliwość wynajęcia niewielkich powierzhcni na pasażach handlowych. Jest to oferta dla mniejszych firm, które chcą być obecne w Ferio, ale tradycyjne lokale są jednak dla nich za duże.

Jako ciekawostkę warto wspomnieć, że jednym z najemców będzie lodziarnia Grycan. Pan Zbigniew Grycan od lat związany jest z Wawrem, fabryka lodów znajduje się w pobliskim Majdanie,, a więc lokal w Ferio będzie najbliżej niej zlokalizowanym punktem sprzedaży lodów tej znanej marki.

Budynek centrum jest wkomponowany w przedwojenne wnętrza fabryki, to zapewne nada szczególny charakter inwestycji?

Takie było założenie, czyli stworzenie inwestycji mającej na celu połączenie dwóch zgoła innych miejsc; przedwojennej fabryki, przeszłości i tradycji z nowoczesną architekturą i funkcjonalnoscią. Mimo, że budowa jest jeszcze w trakcie, wiemy już, że ta kompozycja się udała. Wielu mieszkańców ma sentyment do tego miejsca, wielu pamięta jeszcze czasy, gdy w budynkach fabrycznych funkcjonował ZWAR, czyli fabryka aparatów elektrycznych założona przez Kazimierza Szpotańskiego. Już na pierwszym etapie inwestycji mieliśmy do czynienia z dużym zainteresowaniem lokalnej społeczności, w szczególności osób, które kiedyś w niej pracowały.

Jakie są Wasze obecne działania i plany na najbliższe miesiące?

Przygotowujemy kampanię towarzyszącą otwarciu centrum, będziemy współpracować z lokalnymi ośrodkami, w tym m. in. z Wawerskim Centrum Kultury, które znajduje się po sąsiedzku. Nasze działania zmierzają do tego, aby centrum miało charakter rodzinny. Chcemy, aby było miejscem nie tylko robienia zakupów, ale też miejscem rozrywki i spędzania wolnego czasu. Pojawią się w nim usługi, takie jak np. salon fryzjerski, klub fitness Calypso. To będzie kompleksowa oferta spędzania czasu dla tych, którzy nie chcą za każdym razem jeździć do innych dzielnic Warszawy, zaś oczekują tego, aby ich centrum spełniało wszystkie potrzeby nowoczesnego mieszkańca.

Wawer staje się bardzo popularnym miejscem. Mieszka tu coraz więcej młodych ludzi, którzy zapewne będą chcieli związać swoją przyszłość z dzielnicą. Żeby jednak tak się stało, musimy spełniać ich oczekiwania, i tak zrobimy.

Reklama

Galeria Jurajska