inditex-online-omnichannel
inditex-online-omnichannel

Grupa Inditex, hiszpański gigant odzieżowy, kontynuuje globalne wdrażanie strategii omnichannel: otwiera nowe sklepy stacjonarne, rozwija sprzedaż online i inwestuje w technologie RFID usprawniającą procesy logistyczne.

Jak wynika z najnowszych danych przedstawionych przez Grupę Inditex, właściciela takich marek jak Zara, Pull&Bear, Bershka, Stradivarius, Oysho, Zara Home, Massimo Dutti oraz Uterqüe, firma działa obecnie już w 88 krajach na całym świecie. Na koniec października 2015 roku Grupa posiadała łącznie 6913 sklepów stacjonarnych. Sprzedaż online prowadzona jest w 28 krajach.

EKSPANSJA ONLINE I OFFLINE

W ciągu pierwszych trzech kwartałów 2015 roku Grupa Inditex otworzyła łącznie 230 nowych sklepów, zlokalizowanych w 48 krajach. Hiszpański gigant rozszerzył także sprzedaż internetową. Sklepy internetowe poszczególnych marek wchodzących w portfolio Grupy powstały na Tajwanie, w Hong Kongu, Makao, Japonii, Szwecji, Danii, Chinach oraz w Australii.

Efekty tych działań przekładają się na wyniki finansowe. Po 9 miesiącach bieżącego roku rozrachunkowego (1 luty – 31 październik 2015), Inditex zanotował 20 proc. wzrost zysku netto rok do roku. Wyniósł on w tym okresie 2,02 miliarda euro.

INWESTYCJE W USPRAWNIENIE PROCESÓW LOGISTYCZNYCH

Hiszpańska Grupa rozwija także swoje zdolności logistyczne. W ubiegłym roku przeznaczyła 150 milionów euro na nowe centrum dystrybucyjne w gminie Cabanillas, leżącej w centralnej Hiszpanii. Dzięki temu firma może zapewnić w pełni zautomatyzowany proces wysyłania produktów marki Pull&Bear do sklepów na całym świecie.

Aby poprawić jakość obsługi klienta oraz zapewnić sprawniejszą logistykę, Inditex systematycznie wprowadza także do swoich sklepów innowacyjny system monitoringu ubrań. Technologia RFID (Radio-frequency identification) wykorzystuje fale radiowe do przesyłania danych. Ma to służyć między innym do przekazywania informacji oraz monitorowaniu towarów od magazynów logistycznych, aż po końcowego odbiorcę.

Technologia RFID, dzięki chipom zainstalowanym w metkach, pozwola detalistom na precyzyjną identyfikacją poszczególnych produktów. System RFID koduje każdy produkt już w centrum logistycznym firmy. Ułatwia to np. domawianie brakujących sztuk, ponieważ zawsze dokładnie wiadomo, jakich produktów brakuje na półkach.

Obecnie technologia RFID została już wdrożona w ponad 1400 sklepach, w 64 krajach. Do końca 2015 roku planowana jest pełna integracja sklepów i magazynów z systemem RFID na 47 rynkach, na których działa Inditex.