Pedro Martinho, Członek Zarządu Eurocash SA

Stratedzy handlowi przywiązują ogromną wagę do dobrze pozycjonowanej, interaktywnej strony www, za pośrednictwem której prowadzony jest dialog z klientem, do portali społecznościowych, odpowiednich aplikacji na Facebooku, etc.

Otoczenie, w którym robimy zakupy, jest wybierane coraz bardziej świadomie, zatem nie do przecenienia jest atmosfera przy sprzedaży. Wygoda dokonywania zakupów, przejrzystość ekspozycji, komfort wyboru – wszystko to przedstawia niebagatelne znaczenie w coraz bardziej zabieganym społeczeństwie. Nie mniej istotne jest dostosowanie optymalnych dla klienta cen w stosunku do jakości, a także dbałość o różnorodność i dostępność asortymentu tak, by klient nie wyszedł ze sklepu rozczarowany, jako że podstawowe oczekiwanie klienta wobec zakupów to sukces i satysfakcja.

Staranie się o klienta, umiejętność zaspokajania jego coraz wyższych oczekiwań, wynikających z rosnącej świadomości i wielości wyboru, odpowiednie stargetowanie, a co za tym idzie – pozycjonowanie obiektu handlowego, optymalizacja ceny w stosunku do jakości – te i inne wyzwania stoją przed zarządcami obiektów handlowych. Marketing skoncentrowany na dialogu z konsumentem ulega coraz większemu doskonaleniu.