Mariusz Kaczmarek, dyrektor finansowy Rank Progress

Międzynarodowa marka modowa Esprit zamierza odświeżyć swój wizerunek. Zmiany będą dotyczyć wizualizacji wszystkich salonów marki na całym świecie. Ponadto przewidziano refreshing w komunikacji oraz stylu i wizerunku sieci, której głównym zamierzeniem ma być powrót do korzeni.

Nowa strategia ma być sposobem na „ożywienie” marki, która ostatnio miała kłopoty. Przypomnijmy, w październiku ubiegłego roku zarząd spółki ogłosił, że chce wycofać się z kilku rynku np. w USA.
W Polsce przedstawicielem sieci jest Grupa EM&F. Zarząd Grupy zapowiedział, że jest na etapie zaawansowanych rozmów, które mają ułatwić współpracę. – Podobają nam się zmiany, które proponuje Esprit w ramach nowego wizerunku. Dążymy przede wszystkim do podpisania umów franczyzowych z lepszymi warunkami współpracy – powiedział Maciej Szymański, prezes zarządu Grupy EM&F.

Obecnie Esprit posiada ponad 800 firmowych sklepów na całym świecie. Spółka sprzedaje swoje produkty w ponad 14 tys. placówek zajmując łącznie ponad 1 mln. mkw. powierzchni handlowej w ponad 40 krajach. Esprit jest notowana na Hong Kong Stock Exchange od 1993 roku. W Polsce salony sieci znajdują się w większych miastach w Polsce: m.in. Warszawie, Wrocławiu, Krakowie, Katowicach, Bydgoszczy czy Gdańsku.