Logo Polskiego Stowarzyszenia Najemców Powierzchni Handlowych

Firma Metro Group, do której należy sieć hipermarketów Real postanowiła wprowadzić do Polski zupełnie nowy format marketów. Hipermarkety kompaktowe mają pojawić się w miastach średniej wielkości, gdzie nie opłaca się prowadzić dużego hipermarketu o powierzchni 8 tys. mkw. i więcej. Firma zaplanowała otwarcie 25 tego typu placówek. Pierwszy kompaktowy market ma zostać otwarty w 2013 roku.

Jak poinformowało redakcję Retailnet.pl biuro prasowe sieci Real, nowy koncept będzie przewidywał otwarcia marketów zajmujących powierzchnię 4-5 tys. mkw. Jeśli kompaktowe markety spełnią swoją funkcję, po 2013 roku sieć będzie miała możliwość otwarcia 5 nowych placówek tego typu w ciągu roku.  Zdaniem pracowników biura prasowego uruchomienie nowych punktów sprzedaży w 2013 roku pozwoli na zwiększenie obrotów sieci w Polsce o 10-15 proc.

Zarząd spółki Metro Group, właściciel centrów zaopatrzenia hurtowego Makro Cash & Carry, hipermarketów Real i marketów elektronicznych Media Markt oraz Saturn, poinformował niedawno o niepewnej przyszłości sieci Real. Powodem tego był fakt, że spółka nie osiągnęła zakładanego wzrostu sprzedaży w Realu o 2-3 proc w 2011 roku.

W mediach pojawiła się informacja, że francuska Grupa Auchan jest zainteresowana zakupem hipermarketów Real w Europie Środkowo-Wschodniej m.in. w Polsce, Rosji Rumunii, Turcji i Ukrainie. Ponadto zakupem hipermarketów Real w Europie są zainteresowane także sieci Walmart i Carrefour.

Sieć hipermarketów Real należy do Metro Group – drugiego co do wielkości w Europie i trzeciego na świecie, koncernu handlowego zatrudniającego 250 tys. pracowników. W Polsce koncern reprezentowany jest przez sieci: Real, Makro Cash & Carry, Media Markt i Saturn. Sieć hipermarketów Real powstała w Niemczech w 1992 r. Real posiada łącznie 427 obiektów. W Niemczech Real posiada 342 placówki i jest największą siecią handlu detalicznego. W Polsce marka obecna jest od 1997 r. i od tego czasu powstały 54 hipermarkety. W Turcji Real posiada 11 marketów, w Rosji – 10, a w Rumunii 14.