PayPal sprzedaż internetowa

Choć amerykańska platforma płatnicza PayPal obsługuje rosyjskich klientów od 2006 roku, dopiero teraz dołączyła ruble do  walut akceptowanych przez serwis.

Przy tej okazji platforma rozpoczęła też współpracę z pierwszymi w Rosji 13 sklepami online, które umożliwią płatności przez PayPala w lokalnej walucie. Są to e-sprzedawcy m in. z sektora spożywczego, ubraniowego, meblowego, czy samochodowego. „Cieszymy się, że będziemy mogli zaoferować nowy sposób płatności w kraju, gdzie cały czas króluje gotówka” – podała firma na swoim blogu.

Najwyraźniej PayPal liczy, że osiągnie sukces na fali wzrostu rosyjskiego rynku e-commerce. Rosja to obecnie jeden z najszybciej rozwijających się rynków online na świecie. Szacuje się, że do 2014 roku wartość e-sprzedaży detalicznej wyniesie tu 25 mld dolarów. Obecnie serwis PayPal ma w Rosji trzy miliony zarejestrowanych oraz milion aktywnych użytkowników.

Przeprowadzone przez serwis analizy przepływu płatności online pokazały, że większość zagranicznych transakcji zakupowych w Rosji dokonują zamawiający z Brazylii, Chin, Niemiec i Wielkiej Brytanii.

PayPal to platforma płatnicza, należąca do serwisu eBay, która działa w prawie 200 krajach. W ubiegłym roku suma transakcji, którym pośredniczył PayPal wyniosła 145 mld dolarów. Oprócz obsługiwania transakcji w najpopularniejszych walutach – dolarach, euro, czy jenach, PayPal oferuje płatności za zakupy w meksykańskich peso, tureckich lirach, węgierskich forintach, czy malezyjskich ringgitach.