Selfridges strategia sprzedaży online

Selfridges, sieć domów towarowych oferujących luksusowe towary, umacnia swoją pozycję online udostępniając ofertę dla klientów spoza Wielkiej Brytanii. Cytowany przez magazyn Drapers Simon Foster, szef sprzedaży wielokanałowej w Selfridges, stwierdził, że uruchomienie systemu międzynarodowych wysyłek do 12 krajów Europy dziesięciokrotnie przekroczyła początkowe założenia firmy.

Zgodnie z pierwszymi analizami wyników sprzedaży, najwięcej zamówień w internetowym sklepie detalisty złożyli Szwedzi, Niemcy, Irlandczycy, Włosi i Francuzi. Najchętniej kupowane były damskie akcesoria, które stanowiły 34% całości sprzedaży. Moda damska znalazła się na drugim miejscu, stanowiąc 21% zamówień. Trzecie miejsce zajęły męskie artykuły odzieżowe, które stanowią 10% ogółu zamówień w nowym kanale sprzedaży.

Rozwinięcie sprzedaży w modelu cross-border było podyktowane statystykami odwiedzin na witrynie Selfridges. Według Drapers, około 25% ruchu na stronie generowali goście z zagranicy, z których połowa usiłowała dokonać zakupu. Firma planuje wyjść poza początkowe 12 krajów. Kolejnym etapem rozwoju ma być wdrożenie systemu w kolejnych 40 państwach, a ma się to stać już w październiku tego roku. Oferta firmy sięgnie w tak odległe rejony jak Bliski Wschód, Stany Zjednoczone czy Australia. Trzecią faza internetowej ekspansji firmy obejmie m. in. Chiny. W sumie w ciągu najbliższych miesięcy Selfridges planuje rozszerzyć swoją sieć sprzedaży o 55 państw.

Selfridges to luksusowa sieć domów handlowych założona w 1909 roku. Flagowy sklep firmy mieści się przy londyńskiej Oxford Street, i jest drugim największym brytyjskim sklepem po domu towarowym Harrodsa.