Holandia sprzedaż internetowa
Shutterstock

Badania, których wyniki publikowane są dwa razy do roku, przeprowadzone zostały przez Blauw Research w ścisłej współpracy z Thuiswinel.org, holenderskim stowarzyszeniem zrzeszającym sprzedawców. Sponsorem badań był iDeal, wiodący holenderski dostawca internetowych usług płatniczych.

Liczba osób robiących zakupy online wzrosła o 53% w porównaniu z tym samym okresem w ubiegłym roku. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2012 r. 1,5 miliona klientów kupiło produkt za pomocą smartfona czy tabletu. W tym roku liczba ta wzrosła do 2,3 milionów. Przez kanał mobilny sprzedano 12 milionów produktów. Wzrosła również średnia wartość transakcji i osiągnęła 239 euro na osobę. Według raportu, liczba sprzedanych produktów wzrosła o 56%, a średnia wartość transakcji o 9%.

Najpopularniejszymi kategoriami produktów sprzedawanych przez kanał mobilny należą ubrania i buty (40%). Produkty kosmetyczne są tuż za nimi (22%), a sprzęt komputerowy zamyka podium z 21% udziału w sprzedaży.

Rozwój rynku m-commerce wydaje się być jeszcze szybszy, gdy porówna się tegoroczne dane z tymi z 2011 r. Liczba klientów kupujących za pomocą urządzeń mobilnych wzrosła z 740 tysięcy do 2,3 miliardów, co stanowi wzrost o 210%. Ciekawe jest też porównanie całkowitego obrotu z 2012 r. z wynikami z pierwszego półrocza 2013 r., gdyż wynosi on niemalże tyle samo: 560 milionów euro. Udział sprzedaży mobilnej w rynku również rośnie bardzo szybko. W 2012 r. wynosił on 6%, a w 2013 r. już 11%.