Zakupy w centrum handlowym
Zakupy w centrum handlowym, fot. Shutterstock

FootFall Indeks Polska od 30 grudnia 2013 roku do 5 stycznia 2014 roku wzrósł o 13,1 proc. w porównaniu z poprzednim tygodniem i wyniósł 68,23 pkt. Natomiast w skali rok do roku odwiedzalność w centrach handlowych wzrosła o 9,9 proc. Wzrosty we wszystkich porównaniach i prawie dziesięć procent dodatniego wyniku skumulowanego to najlepsza wróżba na rozpoczęty rok – informuje firma Experian

Natomiast grudzień 2013 roku dla FootFall Indeks Polska wypadł znacznie słabiej niż grudzień rok wcześniej. W porównaniu miesięcznym w grudniu polskie centra handlowe odwiedziło mniej osób niż w listopadzie o nieco ponad 2 proc. W ujęciu rocznym spadek wyniósł ponad 10 proc. Ogólnie FootFall Indeks Polska wypadł słabiej o 4 proc. niż w 2013 roku.

Według firmy Experian jest kilka przyczyn takiego stanu rzeczy. Pierwszą jest kalendarz. Rok wcześniej grudzień miał więcej dni wypadających w weekendy. Dodatkowo w tym roku wiele osób zdecydowało się wyjechać z miast na przerwę świąteczno-noworoczną.

Nie wolno jednak ignorować sygnałów, że zmienia się sposób handlu w Polsce. Wybór z każdym rokiem rośnie. Pojawia się więcej kanałów dystrybucji i rośnie podaż. Klient ma więcej możliwości zakupu towarów i nie zawsze wybiera centrum handlowe –komentują analitycy firmy Experian.

FootFall Indeks Polska przedstawia procentowe zmiany liczby odwiedzających wybrane centra handlowe na terenie Polski, co może służyć ocenie sprzedaży detalicznej.