sport online retailing

Rok 2013 był pierwszym rokiem funkcjonowania sklepu internetowego decathlon.pl. Mimo braku danych porównawczych, przedstawiciele firmy twierdzą, że dynamika sprzedaży przerosła oczekiwania kilkakrotonie.

Dla Decathlona rok 2013 był pewien wyzwań. Przed końcem 2012 ruszyła strona e-commerce. Strona została przystosowana dla Polski przez naszych ekspertów IT z Francji. W tym samym czasie gdy Polska ruszyły strony Wielkiej Brytanii i Holandii. W ciągu 2013 roku zaaplikowano szereg nowości. Pojawiły się nowe formy płatności: karta kredytowa, przelew tradycyjny, e-przelew, e-bon, karta podarunkowa Sporeka. Zamieszczono poradniki „Jak wybrać dany przedmiot?” dotyczące większości kategorii sportowych. Strona została dostosowana do urządzeń mobilnych oraz wprowadzono aplikacje na Androida. Wprowadzono komentarze dla klientów dostępne pod każdymi produktami. Pod koniec stycznia będzie również aplikacja na IOS.

„Polski rynek e-commerce będzie się stale dynamicznie rozwijał. Każde dostępne analizy rokują, że będzie to kolejny rok ze wzrostem dwucyfrowym. Konkurencja w branży internetowej rośnie, więc obecny rok na pewno będzie interesujący.” – mówi Jakub Gierszyński z Decathlonu. „To samo tyczy się segmentu artykułów sportowych. Polacy chętniej spędzają czas wolny w sposób aktywny. Widać to przede wszystkim po takich sportach jak: bieganie, rowery czy fitness. Zdrowy tryb życia staje się trendy więc rośnie zapotrzebowanie na artykuły sportowe. Jako Decathlon sprostamy tym wymaganiom.”

Decathlon to firma cross-chanel, co oznacza, że nie ma rozróżnienia na sklep on-line czy sklepy detaliczne. Wspólnie tworzą one Decathlon Polska, więc współpraca zarówno na poziomie dyrekcji handlowej jak i sklepów układa się dobrze. Klienci mogą zamówić sobie towar i przesyłkę odebrać w sklepie, przez co nie ponoszą kosztów transportu. 

Programy lojalnościowe są wspólne dla wszystkich kanałów sprzedaży, głównym jest Karta Stałego Klienta. Każde wydane w Decathlon 20 zł to 7,5 pkt. w programie lojalnościowym. Dodatkowo 1% wartości transakcji bezgotówkowych dokonanych kartą poza Decathlon trafia w formie punktów na konto programu lojalnościowego. Punkty można wymienić na bony (250 pkt. = bon na 20 zł), które umożliwiają dokonanie zakupów w sklepach Decathlon.

Decathlon jest dostępny zarówno na Facebooku, Google + jak i na YouTube. „Głównie skupiamy się na Facebooku, gdzie mamy ponad 52 tysięcy fanów. W zeszłym roku konkursy odbywały się sporadycznie. W tym roku będzie się to działo częściej. Żadna firma nie obsługuje naszych fanpage. Robimy to sami.” – informuje Jakub Gierszyński.

„Sklep internetowy posiada wszystkie produkty o ile są dostępne w magazynach. Jest to najpełniejsza oferta na rynku sportowym. Oferta sklepów stacjonarnych Decathlon często się od siebie różni z uwagi na metraż w sklepie czy lokalną politykę handlową. My nie mamy tych ograniczeń. Oferta jest pełna i jesteśmy otwarci 24/7.” – dodaje

Główny magazyn firmy znajduje się w Gliwicach. Reszta magazynów rozsiana jest po całej Europie. Najczęściej jednak znajdują się we Francji. Przesyłki dostarcza firma Fedex. Czas realizacji zamówienia wynosi do dwóch dni dla produktów z magazynu polskiego i do pięciu dni dla magazynu zagranicznego. „Bardzo poważnie traktujemy zamówienia naszych klientów, dlatego też gdy się z nimi spóźnimy chociaż o jeden dzień, klienci otrzymują bon podarunkowy na następne zakupy.” – mówi Jakub Gierszyński.