brick mortal sale

Sklepy tradycyjne mają się czego obawiać. Według The Store, do roku 2017 60% sprzedaży w USA będzie uwzględniało kanał online w ten lub inny sposób.

Portal thestore.com opublikował infografikę, z której wynika, że podczas gdy 56% konsumentów przyznaje się do korzystania z wielokanałowego modelu sprzedaży, 30% woli jednak pójść po zakupy do tradycyjnego sklepu. 6% z kolei woli skorzystać ze smartfona, tyle samo preferuje robić zakupy za pomocą tabletu. Jedynie 2% przyznaje, że ich ulubioną formą zakupów jest sprzedaż katalogowa.

69% kupujących twierdzi, że zanim pójdą do sklepu, szukają w internecie informacji na temat produktów które chcą kupić, aby zaoszczędzić czas. Co ciekawe, 54% pracowników sklepów przyznaje, że klienci posiadają obecnie znaczną większą wiedzę o produkcie niż obsługa sklepu.

„Kupowanie w tradycyjnym sklepie pozwala konsumentom upewnić się co do jakości kupowanych towarów. Większość klientów uważa jednak, że zalety kupowania online znacznie przewyższają możliwość obejrzenia i dotknięcia towaru przed zakupem.”

Źródło: The Store

Według danych zawartych w grafice, tradycyjne sieci sprzedaży w USA tną koszty obsługi swoich sklepów, głównie poprzez zwolnienia pracowników. Zaoszczędzone w ten sposób środki są następnie pompowane w sprzedaż online, ponieważ staje się ona coraz bardziej popularna. Trend ten obserwujemy już od 10 lat.

Najpopularniejsze kategorie produktów kupowanych w USA za pośrednictwem internetu to elektronika użytkowa (69%), książki (63%), artykuły gospodarstwa domowego (38%), artykuły biurowe (30%), akcesoria sportowe (20%), artykuły zoologiczne (20%) oraz żywność (20%).

The store (www.thestore.com) portal dla klientów sklepów internetowych. Członkowie społeczności mogą uzyskać zniżki na zakupy m.in. pisząc recenzje, dzieląc się opiniami na temat produktów, czy udostępniając swoje zdjęcia.