Tomasz Malicki, prezes zarządu Gino Rossi SA
Tomasz Malicki, prezes zarządu Gino Rossi SA

Gino Rossi planuje sprzedaż spółki odzieżowej Simple. Do kilkunastu spółek już trafiły zapytania dotyczące zakupu Simple – informują portale branżowe. Jak dowiedziała się redakcja Retailnet od Tomasza Malickiego, prezesa zarządu Gino Rossi SA,  Simple pozostanie w grupie kapitałowej Gino Rossi.

– Kiedyś była rozważana opcja sprzedaży spółki Simple, jako jedna z alternatyw pozyskania finansowania dla spółki. Od czasu emisji obligacji w roku 2013, zarząd nie odbył żadnych spotkań z inwestorami chcącymi kupić spółkę Simple – powiedział redakcji Retailnet Tomasz Malicki, prezes zarządu Gino Rossi SA.

Gino Rossi zarządza portfelem uznanych na polskim rynku modowym marek: Gino Rossi oraz Simple Creative Products. W ofercie Grupy Gino Rossi znajduje się obuwie damskie i męskie, torebki i akcesoria skórzane oraz odzież damska.

Gino Rossi jest jedną z najlepiej rozpoznawanych na polskim rynku marek w segmencie obuwia ze średniej i wyższej półki. Sieć sprzedaży obejmuje ponad 74 salony firmowe w Polsce i za granicą. Natomiast Simple Creative Products to marka oferująca luksusowa odzież damska. Sieć sprzedaży liczy obecnie ponad 53 salonów firmowych znajdujących się w najlepszych lokalizacjach, zarówno w kraju, jak i za granicą.

W marcu 2014 roku sprzedaż detaliczna obuwia Gino Rossi wzrosła o 77 proc. – do 9,3 mln zł, w porównaniu do marca ubiegłego roku. Sprzedaż detaliczna w odzieżowych salonach marki Simple CP wrosła w marcu o 2 proc. i wyniosła 6,8 mln zł.

Sprzedaż całej grupy Gino Rossi wzrosła w marcu o 23 proc. i wyniosła 20,5 mln zł. Narastająco po 3 miesiącach 2014 roku grupa Gino Rossi zanotowała sprzedaż detaliczną i hurtową na poziomie 55,5 mln zł, o 16 proc. wyższą w ujęciu rok do roku.