Salon Prima Moda wykonany przez Forbis Group
Salon Prima Moda wykonany przez Forbis Group
Salon Prima Moda wykonany przez Forbis Group
Salon Prima Moda wykonany przez Forbis Group

Spółka Prima Moda SA zakończyła I kw. 2014 roku wzrostem sprzedaży o ponad 3 proc., który wyniósł ponad 10,8 mln zł. Należy uznać to za sukces z uwagi na mniejszą o 6 placówek sieć sprzedaży (co odpowiada zmianie o -9 proc.). Ponadto firma zanotowała wzrost zysku brutto na sprzedaży, a marża wyniosła 49,01 proc.

Kolejnym istotnym dokonaniem jest obniżenie kosztów sprzedaży o niecałe 7 proc. rok do roku oraz kosztów ogólnego zarządu o blisko 11 proc. rok do roku. Wyższe przychody i niższe koszty pozwoliły na wygenerowanie wyniku operacyjnego EBIT lepszego o ponad 42 proc., który wyniósł – 1,4 mln zł (wobec -2,4 mln zł rok temu) oraz EBITDA na poziomie -936 tys. zł wobec -2 mln zł (poprawa o ponad 53 proc.).

Poprzez niższe różnice kursowe udało się istotnie zmniejszyć koszty finansowe – spadły do poziomu 119 tys. zł wobec 342 tys. zł rok temu. Wynik netto odnotował poprawę o blisko 48 proc. i ukształtował się w wysokości -1,5 mln zł wobec -2,9 mln zł rok temu (poprawa o 1,39 mln zł).

Prima Moda w I kw. 2014 roku wygenerowała dodatnie przepływy pieniężne z działalności operacyjnej na poziomie 127 tys zł wobec prawie minus 2 mln zł rok wcześniej. Spółka znacząco obniżyła poziom długu bankowego (spadek o 1,3 mln zł) wobec końca roku 2013 (-19 proc.).

Prima Moda SA jest obecna na rynku obuwniczym od początku lat 90. Prowadzi sklepy marki PrimaModa, które oferują obuwie damskie, męskie, torebki, środki konserwacji do obuwia, galanterię skórzaną. Firma w 2006 roku została przekształcona ze spółki z ograniczoną odpowiedzialnością w spółkę akcyjną z siedzibą we Wrocławiu. Prima Moda SA w listopadzie 2007 roku zadebiutowała na GPW w Warszawie. Prima Moda SA na koniec IV kw. 2013 roku posiadała 37 salonów własnych w centrach i galeriach handlowych. Spółka planuje jeszcze w tym roku uruchomić sklep internetowy PrimaModa.