Marcin Rosati, CEO Media Saturn Holding Polska
Marcin Rosati, CEO Media Saturn Holding Polska

Marcin Rosati został powołany ze skutkiem natychmiastowym na prezesa zarządu (CEO) Media Saturn Holding Polska sp. z o.o.

Dotychczas Marcin Rosati, związany z Holdingiem od 8 lat, zajmował stanowisko CPO (członek zarządu odpowiedzialny za zakupy). Wcześniej zajmował kluczowe stanowiska m.in. w Samsung Electronics Polska oraz Philips Polska. Ukończył Szkołę Główną Handlową w Warszawie.

Powierzenie sterów firmy panu Marcinowi Rosati, jak poinformowali przedstawiciele spółki, wpisuje się w ostatnio ogłoszone przez grupę Media Saturn przyspieszenie procesu przekształcenia Holdingu w lidera wielokanałowej sprzedaży elektroniki użytkowej w Europie, w tym także w Polsce.

– Dajemy naszym klientom możliwość komunikowania się z nami poprzez szereg mediów, tradycyjnych i cyfrowych, jak również oferujemy zróżnicowane możliwości dokonania u nas zakupów, nie ograniczając się tylko do sklepów stacjonarnych, ale także poprzez nasze sklepy internetowe, m-commerce czy też call center. Chcemy być dostępni dla klienta w każdej chwili, kiedy będzie potrzebował informacji na temat nowych technologii lub zdecyduje się na zakup interesującego go produktu. Oferujemy atrakcyjne ceny i unikalne oferty powiązanych z produktami usług oraz akcesoriów – mówi Marcin Rosati.

Przy przychodach netto 21 mld euro i liczbie około 65 tys. pracowników w roku budżetowym 2012/13 grupa Media-Saturn, której większościowym udziałowcem jest Metro AG, działa w 17 krajach. Należące do niej sieci Media Markt i Saturn zajmują pierwsze miejsce wśród sprzedawców elektroniki użytkowej w Niemczech i Europie. Obie marki obecnie prowadzą około 950 sklepów w 15 krajach. Każdy dyrektor marketu jest udziałowcem prowadzonego przez siebie sklepu i tym samym odpowiada za asortyment, ceny oferowanych produktów, personel i marketing. Media Markt i Saturn są zarządzane niezależnie od siebie i stanowią konkurencyjne wobec siebie marki sprzedaży detalicznej. Obie marki detaliczne rozwijają na arenie międzynarodowej model sprzedaży wielokanałowej. Sklep internetowy redcoon, który działa w 10 krajach europejskich, jest od lipca 2011 roku częścią grupy Media-Saturn, a rosyjski sklep internetowy 003.ru – od lipca 2012 roku.