Adam Kołodziejczyk, dyrektor generalny Sephora Polska
Adam Kołodziejczyk, dyrektor generalny Sephora Polska
Adam Kołodziejczyk, dyrektor generalny Sephora Polska
Adam Kołodziejczyk, dyrektor generalny Sephora Polska

Adam Kołodziejczyk objął funkcję dyrektora generalnego Sephora Polska. Do jego obowiązków należeć będzie opracowywanie i wdrażanie strategii rozwoju firmy na kolejne lata oraz zarządzanie siecią perfumerii na terenie Polski.

– Gorąco witam Adama Kołodziejczyka w zespole Sephora Polska. Bardzo się cieszę, że stery po mnie przejmuje osoba posiadająca tak rozległą wiedzę na temat polskiego sektora handlowego. Wierzę, że sukcesy, które odnosił, i doświadczenie w rozwijaniu sieci detalicznych, które zdobył w trakcie swojej kariery zawodowej, przyczynią się do rozwoju sieci perfumerii Sephora w Polsce i umacniania jej pozycji rynkowej jako lidera sprzedaży kosmetyków selektywnych wśród sieci perfumeryjnych – powiedział Gilles Dougoud, dotychczasowy dyrektor generalny Sephora Polska, a obecnie wiceprezes Sephora na Europę.

Adam Kołodziejczyk posiada wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu sieciami handlowymi i rozwojem sprzedaży, które zdobywał w różnych branżach. Tworzył także i nadzorował wdrażanie strategii rynkowych dla wielu firm. Przez ostatnie 4 lata, jako prezes zarządu i dyrektor zarządzający firmy Komfort, z wieloma sukcesami zarządzał największą, niezależną siecią premium w branży artykułów domowych, z salonami w Polsce, Czechach i na Słowacji. W przeszłości pełnił także funkcje dyrektora generalnego Telepizza oraz dyrektora sprzedaży w Amica Wronki i LU Danone. Piastował też funkcje członka zarządu i dyrektora sprzedaży w Pepsi Bottlers oraz Reckitt Benckiser. Karierę zawodową rozpoczynał jako kierownik sprzedaży w Hasbro i Pepsi Cola. Adam Kołodziejczyk jest absolwentem warszawskiej Szkoły Głównej Handlowej na wydziale Ekonomiki Produkcji.

Z dniem 1 marca 2014 roku Gilles Dougoud objął stanowisko wiceprezesa Sephora na Europę odpowiedzialnego za grupę 11 krajów: Polskę, Hiszpanię, Portugalię, Grecję, Rumunię, Republikę Czeską, Serbię, Bułgarię, Turcję, Danię i Szwecję.
Obecnie Sephora prowadzi blisko 1,8 tys. perfumerii na całym świecie, w tym 93 perfumerie w Polsce.