Antony Cowen, dyrektor generalny Jatomi Fitness Group
Antony Cowen, dyrektor generalny Jatomi Fitness Group
Antony Cowen, dyrektor generalny Jatomi Fitness Group
Antony Cowen, dyrektor generalny Jatomi Fitness Group

Antony Cowen, dyrektor generalny Jatomi Fitness Group, która rozwija w Polsce sieć klubów fitness, opowiada w rozmowie z Retailnet o potencjale tego rynku, różnicach w prowadzeniu biznesu w Polsce i Wielkiej Brytanii, a także planach inwestycyjnych na najbliższe miesiące.

Mając 26 lat Antony Cowen otworzył w Wielkiej Brytanii swoją pierwszą restaurację, która odniosła wielki sukces. Był także dyrektorem operacyjnym największej na świecie, będącej w prywatnym posiadaniu sieci Fitness First. Obecnie rozwija w Polsce sieć klubów fitness Pure Jatomi oraz projekt swojej żony – punkty gastronomiczne Justyna’s secret recipes.

Jak Państwa model biznesowy uwzględnia specyfikę naszego rynku – np. siłę nabywczą konsumentów?

– Miesięczna opłata dla klientów w Polsce jest niższa i wynosi 33 euro – w Wielkiej Brytanii wynosi ona 54 funty. Natomiast koszty prowadzenia biznesu są bardzo podobne. Żeby otworzyć nowy klub trzeba ok. 3,5 miliona Euro. W Polsce są niższe płace ale my zmodyfikowaliśmy brytyjski model i zatrudniamy więcej personelu.

Jakie najlepsze doświadczenia z polskiego rynku przenosicie na inne rynki, gdzie rozwija się Pure Jatomi?

– Biurokracja w Polsce jest bardzo ciekawym zjawiskiem. Po otwarciu wielu klubów w Anglii było to dla mnie na początku w Polsce dość denerwujące doświadczenie. Tu nie można otworzyć klubu bez szczegółowego projektu z naniesieniem każdej suszarki do włosów. Później na tym wszystkim trzeba uzyskać odpowiednie pieczątki. W Wielkiej Brytanii to wszystko idzie znacznie szybciej – dlatego otwiera się kluby bez większego namysłu i dlatego można popełnić wiele błędów. W Polsce jest czas na przemyślenie wszystkich szczegółów.

Które miasta są interesujące dla Pure Jatomi pod względem możliwości rozwoju?

– Miasta, gdzie sprawdzi się nasz model powinny mieć 100-150 tys. mieszkańców. Oczywiście najbardziej interesują nas największe miasta, ale jesteśmy także w Gorzowie Wielkopolskim, Koszalinie, Płocku, Lubinie i Lublinie.

Jakie są najbliższe otwarcia i plany rozwoju sieci?

– Otwieramy kolejny klub w Istambule. W Polsce 1 października otwieramy się w Magnolia Park. Niedawno otworzyliśmy piąty klub w Czechach. Jesteśmy też aktywni w Malezji i Indonezji. Jeśli chodzi o Polskę to kolejne otwarcia planujemy w Warszawie, Krakowie, Poznaniu i może w Łodzi.