netsprint adkontekst reklama

Od początku sierpnia 2014 na rynku pojawiła się nowa usługa firmy Netsprint. Adkontekst Audience Report to pogłębiona analiza charakterystyki użytkowników stron internetowych. Sporządzany indywidualnie raport bada, jak klienci e-sklepów zachowują się w sieci.

Adkontekst Audience Report pozwala stwierdzić, jakie są zainteresowania i zachowania klientów, którzy odwiedzają sklep internetowy, bądź robią w nim zakupy. Jak zapewnia Iwona Kaźmierczak, dyrektor rozwoju biznesu w Netsprint, dzięki nowej usłudze sprzedawcy mogą lepiej dopasować ofertę i planować skuteczniejsze kampanie reklamowe. Jak informuje firma Netsprint:

Analiza Adkontekst Audience Reports jest tworzona za pomocą autorskiej metodologii na postawie realnych danych o zachowaniu użytkowników pochodzących z sieci Adkontekst. Komentarz ekspercki wyjaśnia najistotniejsze informacje o klientach i użytkownikach serwisu oraz podaje wprost rekomendacje dotyczące wykorzystania tej wiedzy. Raport przygotowany jest w przystępnej formie dokumentu pdf.

Zaplanować skuteczny marketing

„Nasze raporty pomogą e-sprzedawcom odpowiedzieć sobie na pytanie: gdzie w sieci znajdę swoich klientów? Wiedzy tej nie uzyskamy dzięki standardowym narzędziom analitycznym, a jest ona cenna przy planowaniu chociażby kampanii z targetowaniem behawioralnym i kampanii content marketingowych.” – wyjaśnia Iwona Kaźmierczak.

netspint-report

Czym interesują się klienci

Dzięki raportom można również sprawdzić, którzy klienci są dla e-sklepu najcenniejsi, którzy kupują najwięcej i są najbardziej zaangażowani. Można również zidentyfikować grupy, które mimo że odwiedzają sklep, nic w nim nie kupują.

Korzyści z opracowania Adkontekst Audience Report obejmują m.in.: precyzyjną identyfikację grupy docelowej i zwiększenie konwersji na serwisie, zwiększenie efektywności reklam poprzez dokładniejsze dopasowanie ich do zainteresowań odbiorców, obniżenie kosztów kampanii poprzez dotarcie do użytkowników, którzy rzeczywiście konwertują – m.in. dzięki informacji, na których powierzchniach emisja reklam jest najskuteczniejsza, zaplanowanie skutecznych działań content marketingowych i tym samym intensyfikację zaangażowania potencjalnych klientów w serwisie.

Aby zamówić raport, należy zgłosić się do firmy Netsprint i pobrać skrypt (Tag), który następnie wklejamy  na podstrony e-sklepu. Jeśli chcemy, aby raport zawierał informacje o klientach, którzy dokonali już zakupu, należy podać informacje o adresie strony, która potwierdza konwersję. Jak zapewnia Iwona Kaźmierczak, skrypty przeszły surowe testy, są asynchroniczne i nie spowalniają działania strony internetowej.

Zachowana polityka prywatności

Od momentu wklejenia skryptu, system Netsprint Audience gromadzi anonimową wiedzę o zachowaniach internautów odwiedzających witrynę. Jest to możliwe dzięki unikalnemu identyfikatorowi umieszczonemu w pliku cookie przeglądarki.

Netsprint nie pobiera ze strony e-sklepu danych wrażliwych ani nawet adresów IP. W raportach zawarte są wyłącznie dane o zachowaniu klientów, analiza przekrojowa oraz informacje o poszczególnych grupach użytkowników.

Produkt jest w sprzedaży od połowy lipca, jednak od 1 sierpnia ruszył w pełnej wersji. Raporty sporządzane są co miesiąc. Sprzedawca, który chce skorzystać z usługi wykupuje abonament, z którego w każdej chwili może zrezygnować.