Amazon sprzedaż internetowa

Firma Amazon w lipcu 2015 roku będzie obchodzić 20 urodziny. Jak to się stało, że założona pokątnie księgarnia internetowa zdominowała światowy handel detaliczny?

Gigant e-commerce

Firma Amazon powstała w 1995 roku. Stworzył ją jej obecny dyrektor generalny, Jeff Bezos. Na początku istnienia serwis był tylko księgarnią internetową. Wkrótce asortyment sklepu poszerzył się o takie produkty jak filmy DVD, muzyka, elektronika, sprzęt komputerowy, meble, artykuły spożywcze oraz wiele innych. Dziś w sklepie Amazon można znaleźć niemal wszystko.

Światowy lider e-handlu sprzedaje własne tablety i czytniki e-booków Kindle, a od niedawna swój pierwszy smartfon. Firma jest również w posiadaniu ponad 40 jednostek zależnych i stale przejmuje kolejne firmy. Już teraz amerykański gigant e-commerce oferuje pełen zakres usług – od płatności aż po dostawę zamówienia.

Ekspansja firmy

Obecnie oddziały Amazon operują w Kanadzie, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji, Chinach, Japonii, Włoszech, Hiszpanii, Brazylii oraz niebawem w Polsce. Dostarczenie zamówionego towaru jest możliwe na całym świecie dzięki dużej liczbie centrów realizacyjnych oraz magazynów firmy.

W Polsce spółka planuje wybudowanie trzech centrów logistycznych – dwóch we Wrocławiu oraz jednego w Poznaniu. Łącznie mają dać prace 5 tys. osób. W okresie przedświątecznym w centrach zostanie zatrudnionych dodatkowo trzy tysiące pracowników sezonowych.

Wraz z nadchodzącym jubileuszem firmy warto spojrzeć na jej historie oraz osiągnięcia na przestrzeni lat. Poniżej przestawiamy infografikę na 20 lecie firmy stworzoną przez firmę badawczą DPFOC.

Powiększ obraz

20 urodziny amazon