moda europa e-commerce

Europa jest modową mekką. To właśnie na Starym Kontynencie działa najwięcej e-detalistów sprzedających ubrania oraz akcesoria. Poniżej przestawiamy 10 startupów e-commerce skierowanych do klientów ceniących sobie zarówno modę jak i wygodę zakupów.

Według badania Forrester Research do 2018 roku europejski rynek e-commerce osiągnie sprzedaż przekraczająca 233 milliardy euro. Większość tej kwoty będzie pochodzić z internetowej sprzedaży ubrań. To właśnie startupy wprowadzają do użytku rozwiązania technologiczne, które z czasem zmieniają sposób w jaki prowadzony jest handel online.

Poniżej przestawiamy listę 10 najbardziej perspektywicznych e-detalistów handlujących ubraniami oraz akcesoriami. Wszystkie firmy posiadają siedziby główne w Europie oraz stronę w języku angielskim.

1.Farfetch

Farfetch to sklep internetowy z siedzibą w Londynie. Firma została założona w 2008 roku jako ekskluzywny butik online Obecnie posiada ponad 300 sklepów w Nowym Jorku, Mediolanie, Paryżu, Bukareszcie, Rijadzie oraz Seattle. Farfetch posiada w swojej ofercie ubrania pochodzące od ponad tysiąca rożnych marek. W kwietniu 2014 firma otrzymała finansowanie w wysokości 66 milionów dolarów na dalszą ekspansję w USA, Brazylii oraz Azji. Firma prowadzi wysyłkę do Polski i oferuje płatność w Euro.

[fve][youtube http://www.youtube.com/watch?v=GLhdJoqSLdc&w=913&h=475][/fve]

2.Spartoo

Spartoo z siedzibą w Grenoble, został założony w 2006 roku. Firma specjalizuję się w sprzedaży butów znanych marek (Converse, Clarks, Nike oraz wiele innych). Firma Spartoo była wzorowana na bardzo znanym amerykańskim e-sklepie z butami Zappos. Spartoo jest obecny w ponad 20 europejskich krajach i posiada polską wersję swojego sklepu internetowego. Firma otrzymała ponad 45 miliony euro finansowania od francuskich banków inwestycyjnych.

[fve][youtube http://www.youtube.com/watch?v=mfgsMXtlLUE&w=854&h=510][/fve]

3.Vinted

Vinted to sklep internetowy, który posiada unikalny model biznesowy. Sklep pozwala użytkownikom sprzedawać odzież z drugiej ręki, a format strony przypomina bardziej portal społecznościowy niż sklep online. Firma ma siedzibę w Wilnie i została założona w 2008 roku. Dzięki wprowadzeniu aplikacji mobilnej zasięg firmy jest globalny. W kwietniu 2014 roku Vinted otrzymał 27 milionów dolarów finansowania.

vinted moda europa e-comerce
Sjklep Vinted

 

4.Vestiaire Collective

Vestiaire Collective to sklep typu second-hand, tyle, że z produktami luksusowymi. Znajdziemy tu takie marki jak Channel i Louis Vuitton. Sklep internetowy został założony w 2009 roku w Paryżu przez  Sébastien Fabre oraz Sophie Hersan. W roku 2013 firma otrzymała 20 milionów dolarów finansowania między innymi od Condé Nast.

vestiaire collective moda europa e-comerce
Sklpep Vestiaire Collective

5.Lyst

Założony w 2010 roku Londyński Lyst, zbudował platformę, która sprzężona jest z inwentarzem ponad 1000 rożnych marek , butików, oraz domów handlowych. Firma ostatnio ogłosiła, że planuje przyjąć finansowanie w wysokości 14 milionów dolarów w celu stworzenia sklepu stacjonarnego i włączenia swojej platformy e-commerce do sprzedaży tradycyjnej. Sklep prowadzi wysyłkę do Polski, płatność pobierana jest w Euro.

6.Navabi

Navabi sprzedaje własne kolekcje jak i ubrania takich projektantów jak Roberto Cavalli. Cały asortyment jest skierowany do klientów plus-size. Sklep został założony w 2007 roku i otrzymał w grudniu 2013 finansowanie w wysokości 10 milionów dolarów m.in od Index Ventures.

navabi moda europa e-comerce

7.Miinto

Miinto sprzedaje ubrania od ponad 1300 rożnych sklepów w krajach nordyckich. Sklep został założony w 2009 roku przez Mike’a Radoor oraz Konrada Kierklo. Firma jest kolektywem sklepów i służy jako jedna spójna platforma sprzedażowa. Miinto otrzymał w 2012 roku 6 milionów dolarów finansowania.

8.Nuji

Sklep Nuji rozpoczął swoją działalność w 2011 roku i jest połączeniem tradycyjnego sklepu internetowego z portalem społecznościowym. W ofercie znajdują się głównie ubrania lifestyle. Dzięki aplikacji mobilnej  możemy podglądać kto dodał produkt do swoich ulubionych oraz dzielić się ciekawymi produktami które znajdziemy w sieci. Jeśli chcemy coś kupić od razu zostajemy przeniesieni do sklepu internetowego producenta.

9.Showroom

Showroom posiada w ofercie ubrania rożnych firm w tym także młodych i lokalnych projektantów. Sklep internetowy znany jest w Polsce, posiada siedzibę w Warszawie oraz polską wersje sklepu. W 2012 koncern Burda International – wydawca . in.  magazynu „Elle” – wykupił 25% procent udziałów w firmie.

showroom moda europa e-comerce

10.VideDressing

VideDressing podobnie jak Vestiaire Collective  jest sklepem secondhand, który oferuje modne ubrania z górnej półki. Sklep oferuje możliwość darmowego zwrotu zakupionych towarów. Ostatnio firma otrzymała finansowanie od Samwer Brothers’ Global Founders Capital (GFC).