Therese Keys, Plaza Centers
Therese Keys, Plaza Centers
Therese Keys, Plaza Centers
Therese Keys, Plaza Centers

Podczas jesiennej edycji Shopping Center Forum, Plaza Centers zaprezentuje na swoim stoisku (3.3) zarówno funkcjonujące już centra handlowe w Polsce, Czechach oraz na Łotwie, jak również nowo powstające galerie w Rumunii i Serbii.

– Obecnie koncentrujemy się na dwóch kluczowych sprawach. Z jednej strony wzmacniamy tenant-mix w już istniejących i funkcjonujących centrach handlowych. Mam tu na myśli galerie zlokalizowane zarówno w Polsce (Suwałki Plaza, Toruń Plaza, Zgorzelec Plaza), a także nasze centra na Łotwie (Riga Plaza) i w Serbii (Kragujevac Plaza). Z drugiej strony angażujemy nasze siły w rozwój nowych projektów, przede wszystkim w Rumunii i Serbii. Uważamy, że te kraje mają olbrzymi potencjał. Duży popyt na nowe centra handlowe widać tam zarówno ze strony najemców, jak i konsumentów – mówi redakcji Retailnet Therese Keys, CEE management i leasing director, Plaza Centers.

– Podczas jesiennej edycji Shopping Center Forum zaprezentujemy wszystkie nasze projekty, te istniejące i te planowane. Od lat blisko współpracujemy z licznymi najemcami, zarówno polskimi jak i zagranicznymi. Staramy się, aby nasze projekty pokrywały się z ich planami ekspansji. Tak jest również w przypadku planowanych galerii w Serbii i Rumunii. Oba projekty zostały bardzo pozytywnie przyjęte przez potencjalnych najemców – dodaje Therese Keys.

Timisoara Plaza, której otwarcie zaplanowano na 2016 rok, będzie  3-kondygnacyjnym centrum handlowo-rozrywkowym. Obiekt będzie bardzo korzystnie położony na działce o powierzchni 31,820 mkw. na skrzyżowaniu 2 głównych arterii komunikacyjnych w Timisoara, jedyne 2.5 km od ścisłego centrum miasta. Timisoara Plaza będzie łatwo dostępne pieszo, samochodem, środkami komunikacji miejskiej oraz koleją regionalną, obsługując bezpośrednią strefę oddziaływania w postaci 374,000 mieszkańców miasta.

Centrum handlowe będzie miało powierzchnię najmu 38,723 mkw. oraz kilku-kondygnacyjny parking z 1200 miejscami. Wśród najemców będzie hipermarket o powierzchni 10,300 mkw., kino o powierzchni 2,200 mkw., centrum rozrywkowe o powierzchni 1,700 mkw., jak również 110 sklepów z następujących branży: markowa odzież, sport, biżuteria i akcesoria, zdrowie i uroda, wyposażenie wnętrz, elektronika, foodcourt oraz wiele restauracji i kawiarni.

Timisoara Plaza
Timisoara Plaza

W tym samym roku do użytku oddana ma zostać także Belgrade Plaza, która będzie zapraszała klientów ze stolicy Serbii, Belgradu, i sąsiednich gmin. Obiekt będzie pierwszym nowoczesnym centrum handlowo-rozrywkowym w starej części Belgradu. Dotychczas wszyscy mieszkańcy Belgradu musieli przekraczać rzeki Sawa lub Dunaj, aby skorzystać z oferty dwóch istniejących centrów handlowych w mieście. Projekt jest zlokalizowany pomiędzy dwiema ulicami – Višnjička jest główną ulicą w tej części miasta i z tej ulicy będzie dostęp do dwóch wejść do centrum dla pieszych, oraz wjazd dla samochodów do tylnego parkingu, podczas gdy z ulicy Uralskiej będzie dostęp dla pieszych oraz ruchu samochodowego kierowanego bezpośrednio do pierwszej kondygnacji centrum i dużego parkingu na dachu. Dzięki bardzo korzystnemu położeniu, centrum będzie obsługiwać bezpośrednią strefę oddziaływania 609 tys. potencjalnych klientów poprzez dwie główne drogi dojazdowe zlokalizowane na froncie i na tyłach obiektu.

Oferując powierzchnię najmu 32,300 mkw.i 770 miejsc parkingowych, Belgrade Plaza będzie składać się z 2 kondygnacji handlowych oraz 1 kondygnacji rekreacyjno-rozrywkowej. Oprócz dużego wyboru najemców odzieżowych oraz operatora spożywczego, Belgrade Plaza będzie najlepszym obiektem rozrywkowym w okolicy z 6-salowym kinem, siłownią, centrum rozrywkowym i wieloma innymi. Restauracje i food court zostały idealnie umiejscowione na górnej kondygnacji, aby móc podziwiać zapierające dech w piersiach widoki na rzekę Dunaj poprzez specjalnie zaprojektowane szklane fasady, zielone tarasy i świetliki.

Belgrade Plaza
Belgrade Plaza

Grupa Plaza Centers jest deweloperem centrów handlowo-rozrywkowych, działającym na obszarze rynków wschodzących. Grupa koncentruje się na budowie nowych obiektów oraz przebudowie już istniejących. Prowadzi swoją działalność zarówno w stolicach poszczególnych państw, jak i największych miastach regionalnych. Plaza Centers jest obecna na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej od 1996 r. W kolejnych latach rozpoczęła działalność w innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej w zakresie budowy, najmu i sprzedaży powierzchni handlowej i rozrywkowej. Grupa rozszerzyła geograficzny zasięg swojej działalności poza obszar europejski, wchodząc na rynek indyjski. Plaza Centers rozważa możliwości rozwoju na rynku azjatyckim, a także możliwości inwestycyjne w Stanach Zjednoczonych.