eBay NYFW

Z okazji trwającego New York Fashion Week, eBay uruchomił specjalną społecznościową platformę zakupową w serwisie Pinterest. Tak zwany „inspiration hub” pozwoli kupować online ubrania oglądane podczas imprezy ubrania. Ostatnio podobną usługę uruchomił sklep Saks.

W czasie New York Fashion Week równie ważne jak stroje na wybiegach są kreacje noszone przez widzów. W tym roku profesjonaliści e-commerce postanowili ułatwić odnajdywanie tych kreacji w zasobach sieci. Firma eBay uruchomiła specjalną tablicę w serwisie Pinterest, która pełni funkcję platformy sprzedażowej. Zamieszczane są tam zdjęcia wykonywane przez profesjonalnych fotografów, którzy dokumentują imprezę. Zdjęcia są opatrywane linkami do sklepów, w których można kupić taki sam lub podobny produkt.

eBay NYFW
Tablica #ShopInspired na profilu eBay

Nowy wymiar social shopping

Zatrudniono również stylistów, którzy będą zamieszczali zdjęcia z pomysłami na stylizacje. Firma zachęca też użytkowników do zamieszczania własnych zdjęć z NYFW i do oznaczania ich hashtagiem #ShopInspired.

eBay NYFW
Piny zamieszczane na tablicy zawierają link do produktu

Plan biznesowy eBay związany z uruchomieniem nowej platformy, wykorzystuje zapał fanów, którzy pragną kopiować sposób ubierania się uczestników prestiżowych pokazów mody. Jest to element ekspansji eBay na rynek sprzedaży ubrań z wyższej półki. W czerwcu detalista uruchomił specjalny sklep, w którym znaleźć można ofertę najbardziej znanych projektantów.

eBay NYFW
Klikając na zdjęcie, klient trafia na stronę sprzedażową

Pomysł na aktywność

Sprzedawcy wykorzystują New York Fashion Week do zwiększenia sprzedaży i aktywizowania swoich klientów. Przykładem może być akcja zorganizowana przez sklep Saks Fifth Avenue. Firma zamieszcza na swojej stronie zdjęcia oznaczone hashtagiem #SaksStyle, publikowane na różnych platformach społecznościowych przez uczestników NYFW.

[fve]https://www.youtube.com/watch?v=MBLJ5wCrFTs[/fve]

Partnerem tego projektu jest firma Curalate, która dostarcza technologię do identyfikacji produktów na podstawie zdjęć. Dzięki temu klienci, po kliknięciu na zdjęcie, przenoszą się od razu na podstronę produktu w sklepie internetowym.

Większa świadomość marki

Platforma #SaksStyle
Platforma #SaksStyle

Saks korzystać będzie ze zdjęć profesjonalnych fotografów, a także z treści zamieszczanych przez użytkowników Instagrama, Twittera, Facebooka i Tumblr’a. W ten sposób firma zwiększy zaangażowanie klientów w social mediach, a także utrwali świadomość marki, pokazując, które z ubrań prezentowanych podczas pokazów pochodzą z oferty sklepu.