Salon Lidia Kalita
Salon Lidia Kalita
Salon Lidia Kalita
Salon Lidia Kalita

Projektantka Lidia Kalita, która stała przede wiele lat za sprzedażowym sukcesem Simple Creative Products, regularnie otwiera kolejne salony swojej nowej autorskiej marki w centrach handlowych. Obecnie marka Lidia Kalita przygotowuje się do otwarcia najnowszego salonu w galerii Stary Browar w Poznaniu.

Od początku roku Lida Kalita otworzyła trzy butiki swojego brandu. W lutym bieżącego roku w Domu Mody Klif w Warszawie otwarto pierwszy salon projektantki. Butik w galerii zajął powierzchnię ponad 40 mkw. Ponadto działają już sklepy w warszawskiej Galerii Mokotów (ponad 50 mkw.) oraz w Centrum Handlowym Klif w Gdyni (ponad 40 mkw.).

Projektantka w rozmowie z Retailnet zapowiada kolejne otwarcia w najbardziej prestiżowych centrach handlowych.

– Aby moja firma mogła się rozwijać, butików musi być co najmniej kilka. Jesteśmy w trakcie przygotowania czwartego sklepu. Do końca tego roku planuję otworzyć jeszcze jeden, czyli w sumie marka Lidia Kalita na koniec 2014 będzie posiadać 5 butików – mówi w rozmowie z Retailnet Lidia Kalita, właścicielka marki.

– Na razie skupiamy się na rozwijaniu sieci detalicznej w centrach handlowych. Pojawiły się także propozycje rozwoju zza granicy, ale na razie nie chciałabym za dużo o tym mówić – dodaje.

Założeniem marki jest stworzenie 24 butików firmowych mierzących ok. 50–70 mkw. w ciągu 3 lat w najbardziej renomowanych centrach handlowych w całym kraju. Butiki Kality mają nowoczesny, minimalistyczny wystrój.

Projektantka zainteresowana jest największymi miastami naszego kraju. Kolejne sklepy zostaną otwarte w Krakowie, Katowicach, Wrocławiu i Poznaniu.

Kolekcje marki tworzone są z włoskich materiałów, ale zaprojektowane i uszyte w Polsce. Marka charakteryzuje się krótkimi seriami produkcyjnymi (10–20–50 sztuk z danego rodzaju). Jak zapowiada projektantka, w każdym sezonie podstawą będzie kolekcja składająca się z ok. 100 modeli (sukienki, spódnice, spodnie, żakiety, płaszcze) wzbogacona o dodatki (torby, buty, paski).

Klientka sklepu Lidia Kalita to kobieta w wieku 30–50 lat, w przeważającej części mieszkająca w dużym mieście (pow. 200 tys. mieszkańców), aktywna zawodowo i elegancka.