Tomasz Malicki, prezes zarządu Gino Rossi SA
Tomasz Malicki, prezes zarządu Gino Rossi SA
Tomasz Malicki, prezes zarządu Gino Rossi SA
Tomasz Malicki, prezes zarządu Gino Rossi SA

Według Tomasza Malickiego, prezesa zarządu firmy Gino Rossi, zmiany w marce Simple przyczyniły się do znacznego wzrostu sprzedaży. Spółka zdecydowała się na współpracę z nowym zespołem projektantów oraz poszerzyła asortyment brandu oferującego kolekcję odzieży i dodatków dla kobiet.

– Po wynikach sprzedaży we wrześniu wyraźnie widać, że nasze kolekcje odzieży i obuwia, przygotowane na sezon jesień-zima, zostały dobrze odebrane przez klientów. Ponad 20-procentowy wzrost sprzedaży marki Simple potwierdza, że w ubiegłym roku podjęliśmy bardzo dobrą decyzję o zmianie systemu zarządzania kolekcją w tej marce i o podjęciu współpracy z nowym zespołem projektantów. Jedną z istotnych zmian była decyzja o poszerzeniu kolekcji Simple w porównaniu do ubiegłorocznej – mówi Tomasz Malicki, prezes zarządu Gino Rossi.

– Oprócz ubrań w stylu dress party mamy teraz też szeroką kolekcję ubrań w stylu office, które cieszą się dużym zainteresowaniem klientek. Z dużym optymizmem patrzymy więc na czwarty kwartał. Spodziewamy się dalszego wzrostu sprzedaży, tak w Gino Rossi, jak i w Simple. Od września prowadzimy telewizyjną kampanię reklamową, która będzie kontynuowana do połowy października. Na czwarty kwartał planujemy także inne akcje marketingowe wspierające sprzedaż marek Simple i Gino Rossi – dodaje.

Wartość sprzedaży detalicznej w salonach odzieżowych Simple CP wyniosła we wrześniu 2014 roku 8,4 mln zł. Z kolei sprzedaż detaliczna w salonach Gino Rossi wyniosła we wrześniu 9,8 mln zł i była o 3 proc. wyższa w ujęciu rok do roku.

– Sprzedaż detaliczna obuwia Gino Rossi wzrosła we wrześniu o 3 proc. Jest to wzrost mniejszy niż w poprzednich miesiącach tego roku, jednak należy pamiętać, że mieliśmy wysoką bazę. Wrzesień ubiegłego roku był wyjątkowy z uwagi na złą pogodę, która sprzyjała sprzedaży obuwia z kolekcji jesienno-zimowej. Z kolei wrzesień tego roku charakteryzował się relatywnie wysokimi temperaturami, jednak udało nam się utrzymać dodatnią dynamikę wzrostu co dowodzi, że decyzje zakupowe naszych klientów są w mniejszym stopniu determinowane pogodą. Pozytywnie wygląda także poziom szacunkowych marż wygenerowanych w trzecim kwartale. W Gino Rossi utrzymaliśmy marżę brutto na podobnym poziomie, natomiast w Simple rentowność brutto na sprzedaży wzrosła o blisko 6 punktów procentowych w porównaniu do poziomu z trzeciego kwartału ubiegłego roku – twierdzi Tomasz Malicki.

Sprzedaż całej Grupy Gino Rossi (bez sprzedaży materiałów do poddostawców), wzrosła we wrześniu o 7 proc. i wyniosła 22,7 mln zł. Narastająco, w okresie od stycznia do września 2014 roku Grupa Gino Rossi zanotowała sprzedaż detaliczną i hurtową na poziomie 176,7 mln zł, o 18 proc. wyższą w ujęciu rok do roku.

Szacunkowy poziom marży brutto na sprzedaży (łącznie detalicznej i hurtowej) w trzecim kwartale tego roku wyniósł w Gino Rossi 41,4 proc., natomiast w Simple CP 56,1 proc.