snapchat potencjal reklamowy ecommerce

Snapchat był jednym z pierwszych komunikatorów na świecie umożliwiającym przesyłanie efemerycznych wiadomości. Za jego pośrednictwem można wysyłać zdjęcia, filmy wideo lub rysunki. Nie są one jednak rejestrowane w systemie i ich odbiorca ma jedynie ok. 10 sekund na ich obejrzenie.

Z czasem twórcy Snapchat dodawali nowe usługi. Oprócz wysyłania ulegających samozniszczeniu plików, użytkownicy aplikacji mogą obecnie czatować również ze znajomymi, prowadzić rozmowy wideo czy stworzyć prywatny profil, tzw. story. W październiku 2014 portal zrobił kolejny krok – na jego łamach ukazała się pierwsza reklama.

Mobilna aplikacja rośnie w siłę

Jak wynika z raportu GWI Social Summary, Snapchat jest najszybciej rozwijającą się społecznościową aplikacją mobilną (jest dostępny na Andorida i iPhona) na świecie. W 2014 roku liczba osób korzystająca z tej aplikacji wzrosła o 56%. Potwierdzają to dane firmy comScore. W 2013 roku ze Snapchat korzystało nieco ponad 16,3 mln użytkowników na całym świecie, w ubiegłym roku ich liczba wzrosła już do ponad 25,3 mln.

To ogromna baza potencjalnych klientów. Dlatego Evan Spiegel, szef i założyciel Snapchata, już od kilku miesięcy zapowiadał, że do wiadomości które wysyłają sobie użytkownicy aplikacji będą dołączane treści reklamowe.

Giganci korzystają ze Snapchat

Pierwszy sponsorowany film na Snapchat został umieszczony w październiku 2014 roku. Był to 20 sekundowy klip przygotowany przez wytwórnię Universal Pictures, który promował amerykański horror zatytułowany “Ouija”. Akcja promocyjna trwała jedynie przez dobę. Jak zapewnia Doug Neil, odpowiedzialny w firmie Universal Pictures za marketing internetowy, w trakcie 24 godzin klip został obejrzany przez miliony użytkowników.

Od tamtego czasu z możliwości zamieszczenia reklamy na Snapchat skorzystały już m.in. takie firmy jak McDonald’s, Samsung, Macy’s, Amazon czy Hollister.

Duży potencjał reklamowy

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez agencję Millward Brown, użytkownicy Snapchat bardzo pozytywnie zareagowali na treści reklamowe zamieszczone na portalu. Szczególnie dużą popularnością (60% pozytywnych reakcji) cieszyły się materiały reklamowe umieszczane w sekcji “Our Story”.

W ramach tej sekcji użytkownicy aplikacji na żywo dzielą się zdjęciami czy filmami z danego wydarzenia, np. koncertu, imprezy czy festiwalu. Wykorzystał to m.in. Samsung, zamieszczając swoje treści w wątku dotyczącym American Music Awards, czy Macy’s w temacie dotyczącym Thanksgiving Day Parade.