Butik Avon Studio zrealizowany przez Forbis Group
Butik Avon Studio zrealizowany przez Forbis Group
Butik Avon Studio zrealizowany przez Forbis Group
Butik Avon Studio zrealizowany przez Forbis Group

Światowa marka kosmetyczna Avon zdecydowała się na otwarcie pierwszego butiku łączącego handel tradycyjny ze sprzedażą bezpośrednią – Avon Studio.

Pierwszy na świecie sklep marki w tej formule powstał w warszawskiej galerii handlowej Złote Tarasy. Za shop concept odpowiada pracownia projektowa Umbrella. Colliers International powierzono nadzór nad projektem. Generalnym wykonawcą została firma Forbis Group.

Avon z pierwszym salonem

Avon jest postrzegany jako popularna amerykańska marka kosmetyczna dystrybuowana w sprzedaży bezpośredniej. Działa w ponad 100 krajach, a stacjonarny sklep łączący sprzedaż bezpośrednią z handlem tradycyjnym obecnie funkcjonuje jedynie w Polsce.

Realizacja jest efektem międzynarodowej współpracy. Shop concept Studia Avon powstał w Londynie – autorem projektu jest brytyjska pracownia Umbrella. Colliers International, globalna firma doradcza z sektora nieruchomości komercyjnych w ramach project managementu odpowiadała za wybór wykonawcy i nadzór projektu z ramienia inwestora.

Stanowisko generalnego wykonawcy powierzono polskiej firmie Forbis Group. Do jej obowiązków należała kompleksowa realizacja kwestii budowlano-aranżacyjnych, wykonanie mebli i grafik ulokowanych wewnątrz sklepu w lightboxach.

Charakterystyczną cechą Avon Studio jest wyraźny podział na strefy produktowe i niespotykana dotąd przestrzeń do swobodnego testowania kosmetyków – powierzchnia Avon Studio sięga 190 mkw. Niestandardowo ladę obsługi ulokowano w centralnej części sklepu. Zapachy zlokalizowano w głębi salonu. Strefa kosmetyków kolorowych została ulokowana bezpośrednio przy wejściu aby bogactwem barwnych akcentów zachęcić klientki.

Butik Avon Studio zrealizowany przez Forbis Group

Wyposażenie butiku

Zainstalowana w strefie wejścia „Ściana WOW” złożona z wbudowanych ekranów LCD wzmacnia efekt. Za wejściem ustawiono stoły z propozycjami sezonowymi. Na strefę pielęgnacyjną przeznaczono białe regały z podświetlanymi półkami. Niedaleko nich wyznaczono kącik wypoczynkowy, w którym można w przyjemnej atmosferze porozmawiać z konsultantkami Avon.

Paleta kolorów Avon – biel, magenta i czerń – została zaznaczona w salonie, zarówno w ogólnym ujęciu, jak i elementach dekoracyjnych. Różowo-białą stylistykę przełamano czarnymi kontrastowymi detalami. Całość wyposażenia została wykończona w wysokim połysku, co w połączeniu ze stalą miało stworzyć wyrazistą, nowoczesną przestrzeń. Zróżnicowana faktura posadzki, łącząca drewniane panele, płyty kamienne i miękkie wykładziny dywanowe wraz z rozwiązaniami aranżacyjnymi sufitu oraz oświetleniem punktowym i ogólnym miały za zadanie wyodrębnić poszczególne kategorie produktów.

– Studio Avon to pierwsze przedsięwzięcie tego typu na skalę globalną. – mówi Ewa Seremak, Project Manager z Forbis Group. – Zgodnie z oczekiwaniami inwestora wnętrze miało być zarazem ekskluzywne, nowoczesne i funkcjonalne. Idea zakładała stworzenie swoistego placu zabaw – przestrzeni, w której klientki będą mogły w przyjemnej atmosferze dotykać, testować, próbować – po prostu bawić się produktami marki. Efekt końcowy pokazuje, że udało nam się wywiązać z zadania.

Butik Avon Studio zrealizowany przez Forbis Group

Forbis Group jest ekspertem w rozwiązaniach projektowych dla branży retail. Oferuje projektowanie wnętrz zarówno punktów handlowo – usługowych, jak i części wspólnych w centrach handlowych. Zapewnia kompleksową aranżację i ekspozycję produktów. Wykonuje i dostarcza pełne wyposażenie sklepów, w tym meble sklepowe własnej produkcji, zapewniając wysoki profesjonalizm działań oraz skuteczny project management.