Tomasz Ciąpała, wiceprezes ds. strategii Lancerto SA
Tomasz Ciąpała, wiceprezes ds. strategii Lancerto SA
Tomasz Ciąpała, wiceprezes ds. strategii Lancerto SA
Tomasz Ciąpała, wiceprezes zarządu Lancerto SA

Lancerto, marka oferująca eleganckie ubrania dla mężczyzn, w bieżącym roku zamierza uruchomić nowoczesne centrum logistyczne oraz sklep internetowy, a także zwiększyć swoją sieć dystrybucji. Na terenie całej Polski planowane jest otwarcie dziesięciu nowych salonów.

– Docelowo do końca roku planujemy otwarcie 10 salonów własnych. Nieustannie prowadzimy negocjacje odnośnie nowych otwarć, nawet tych planowanych na 2016 rok. Rozmowy z częścią wynajmujących są na zaawansowanym etapie – mówi Tomasz Ciąpała, wiceprezes zarządu Lancerto.

Aktualnie Lancerto zarządza salonami w 32 lokalizacjach w największych polskich miastach i cały czas poszukuje nowych lokalizacji. W pierwszej połowie roku spółka zmodernizuje lub otworzy 6 sklepów własnych. W pierwszym kwartale uruchomione zostaną dwa najnowsze 100-metrowe koncepty marki: w CH Atrium Copernicus w Toruniu i rozbudowanym centrum handlowym Ogrody w Elblągu, gdzie będzie to pierwszy sklep Lancerto w tym mieście. P

Ponadto, w centrum handlowym Factory Ursus w Warszawie w nowej lokalizacji zostanie ponownie otwarty zmodernizowany salon o powierzchni 171 mkw.

Centrum logistyczne

W związku z rozwijającą się siecią sprzedaży zarząd spółki podjął decyzję o budowie centrum logistycznego przy głównej siedzibie firmy. Zakończenie projektu i otwarcie centrum zostało zaplanowane na III kwartał tego roku. Nowa inwestycja będzie jednym z najnowocześniejszych tego typu obiektów logistycznych w Europie Środkowowschodniej, dedykowanych męskiej odzieży formalnej.

Magazyn Lancerto o kubaturze ponad 12,5 tys. metrów sześciennych będzie dysponował dwoma poziomami składowania towarów, które zostaną wyposażone w modułowy system magazynowania, umożliwiający elastyczne zagospodarowanie przestrzeni oraz rozbudowę magazynu w przyszłości. Co więcej, rozwiązanie tego typu pozwoli w razie potrzeby na stworzenie wydzielonych, dodatkowych stref konfekcjonowania. Ze względu na charakter towaru, jakim są w większości garnitury i odzież wizytowa wykonana z naturalnych tkanin, budynek będzie wyposażony w instalacje utrzymujące na stałym poziomie odpowiednią temperaturę i wilgotność powietrza.

Szybsza dystrybucja

– Budowa centrum zaowocuje możliwością szybszej dystrybucji towaru do rosnącej sieci sprzedaży i jeszcze bardziej efektywnego zarządzania logistyką. Ma to niebagatelne znaczenie w kontekście rozbudowy kolekcji Lancerto i rozszerzania jej o nowy asortyment dla mężczyzn. Naturalną konsekwencją rozwoju sieci i dotarcia do nowych grup odbiorców jest budowa efektywnego i wydajnego sklepu internetowego, którego otwarcie zaplanowano na IV kwartał 2015 roku. Budowany obiekt logistyczny będzie miał za zadanie obsłużyć powstający sklep internetowy – dodaje Tomasz Ciąpała.

Salony Lancerto oferują pełen asortyment mody męskiej: garnitury, marynarki, spodnie, smokingi, spinki, paski, szale, buty, kurtki, płaszcze, parasole oraz akcesoria ślubne.