demandware raport platformy handlowe omnichannel

Coraz liczniejsze grono przedsiębiorców dostrzega korzyści płynące z prowadzenia sprzedaży w formule omnichannel. Do tego niezbędne jest jednak zintegrowanie wszystkich kanałów sprzedaży na jednej, zunifikowanej platformie handlowej.

Zmieniające się trendy konsumenckie wymagają również zmian po stronie detalistów, zwłaszcza tych prowadzących sprzedaż wielokanałową. Badania “Building the business case for a unified commerce platform” przeprowadzone przez National Retail Federation, Ecommerce Europe, Ecommerce Foundation, przy współpracy z firmą Demandware, wskazują, że coraz więcej sprzedawców rozumie, jakie znaczenie dla sukcesu ich działalności ma zaimplementowanie zunifikowanej platformy handlowej.

Integracja wszystkich kanałów sprzedaży

Aż 53% przebadanych detalistów stwierdziło, że w ciągu kilku najbliższych lat zamierza zaimplementować zunifikowane platformy handlowe w swoich firmach. W trakcie najbliższych 10 lat zamierza zrobić to 86% detalistów.

“Tylko takie działania umożliwią firmom sprawne i bezproblemowe obsłużenie konsumentów, którzy stają się coraz bardziej mobilni i często korzystają z różnych form robienia zakupów, tradycyjnych i internetowych” – przyznaje Tom Litchford, wiceprezes Retail Technologies.

Omnichannel napędza zyski

Zdaniem przedsiębiorców, którzy wzięli udział w badaniu, wdrożenie zunifikowanych platform handlowych powinno korzystnie wpłynąć na wyniki finansowe osiągane przez ich firmy. Chodzi o lepsze marże, wyższe dochody, a także wzrost wartości marki. 52% z nich uważa, że dzięki wprowadzeniu takiego rozwiązania zdecydowanej poprawie ulegnie zarządzanie asortymentem, a to powinno przełożyć się na wyższe marże.

Kolejne 46% jest zdania, że dzięki zapewnieniu klientom lepszej i sprawniejszej obsługi, poprawi się wizerunek danej marki, a tym samym jej wartość. 38% wierzy, że dzięki usprawnieniu wszystkich procesów w skali całej firmy, wzrośnie średnia wartość koszyka zakupowego, a także wskaźnik konwersji.

“Te wyniki potwierdzają, że europejscy detaliści zrozumieli już, na czym polega handel w erze omnichannel. Walka o klienta odbywa się równocześnie na wielu frontach, a nowe technologie, takie jak zunifikowane platformy handlowe, są niezbędnym orężem w tej bitwie” – komentuje wyniki badań Jorij Abraham, dyrektor Ecommerce Foundation.

Badania “Building the business case for a unified commerce platform” zostały przeprowadzone na próbie prawie 300 przedstawicieli Amerykańskich, Europejskich i Australijskich firm handlowych.