Poczta polska ecommerce

W ciągu najbliższych pięciu lat Poczta Polska zamierza uruchomić około tysiąca samoobsługowych urządzeń do odbioru paczek. Spółka chce się także skoncentrować na rozwoju usług kurierskich oraz rozwinąć ofertę skierowaną do branży e-commerce.

Poczta Polska ogłosiła strategię oraz wizję na lata 2015 ̶ 2020. Głównym obszarem wzrostu firmy będą paczki, przesyłki kurierskie i cały łańcuch wartości dla e-commerce. Poczta Polska chce osiągnąć w tym segmencie 1,5 mld zł przychodów, co oznacza wzrost o 100%. Ma to ułatwić spółce udany debiut na giełdzie, który planowany jest na 2016 rok.

Poczta Polska z nowa strategia
Schemat strategii Poczty Polskiej

Logistyka dla e-commerce

Poczta Polska, dzięki nowej strategii, chce być w pierwszej trójce największych operatorów paczkowych w Polsce. Ma to przełożyć się na dwukrotny wzrost sprzedaży, powyżej 1,5 mld złotych. Firma chce to osiągnąć dzięki zapewnieniu całego łańcucha wartości dla dynamicznie rozwijającego się sektora e-commerce. Oznacza to, że oprócz usług logistycznych, klienci internetowi będą mogli korzystać z rozwiązań oferowanych przez Grupę Poczty Polskiej m.in. w zakresie bankowości, ubezpieczeń czy komunikacji cyfrowej.

“Motorem wzrostu Grupy Poczty Polskiej będą usługi paczkowe i kurierskie. Zamierzamy też oferować wszystkie usługi konieczne do prowadzenia e-działalności. Chcemy także jak najlepiej obsługiwać rynek tradycyjnych listów, które wciąż stanowią większość naszych przychodów” – komentuje Jerzy Jóźkowiak, Prezes Zarządu Poczty Polskiej.

Inwestycja w paczkomaty

Spółka stawia na wielokanałowy dostęp klienta do usług. Oznacza to, że klienci będą mieli swobodę wyboru najwygodniejszej dla siebie formy dostępu do oferty paczkowej m.in. dzięki planowanym inwestycjom w urządzenia samoobsługowe, których ok. 1000 Poczta Polska uruchomi w ciągu najbliższych pięciu lat. Poczta Polska umożliwi także klientom dostęp do jej usług paczkowych dzięki 10 tys. punktów odbioru paczek (placówki pocztowe i zewnętrzni partnerzy). Strategia Poczty Polskiej zakłada, że do 2020 roku przychody z usług paczkowych, logistycznych i e-commerce zrównają się z przychodami z tradycyjnego rynku listów.

Poczta Polska do 2020 roku chce być największym w kraju integratorem usług paczkowo – kurierskich, komunikacji tradycyjnej i elektronicznej, usług finansowych i e-government. Nowa strategia zakłada upublicznienie spółki w 2016 roku z pozostawieniem większościowego udziału w gestii Skarbu Państwa. Ma to dać spółce kapitał niezbędny do rozwoju. Kluczową rolą w budowaniu wartości grupy w kontekście planowanego debiutu mają być poza obszarem paczek, usługi bankowe i ubezpieczeniowe, których zadaniem jest stabilizacja przychodów Grupy Poczty Polskiej w kontekście zmian na rynku pocztowych (e-substytucja).