szpiegomat business intelligence

Polski serwis Szpiegomat.pl, który służy do porównywania cen produktów w sklepie internetowym z ofertą konkurencji, zwyciężył w międzynarodowym konkursie Next Step.

Next Step to międzynarodowy konkurs dla startupów, organizowany przez polską firmę Planet Soft we współpracy z włoskimi inkubatorami Infinite Area i The Hive oraz funduszem inwestycyjnym Prometeia Capital.

Zwycięska aplikacja otrzymała w ramach nagrody głównej, o wartości 20 tysięcy euro, czteromiesięczne doradztwo i wsparcie uznanych na rynku międzynarodowych specjalistów od rozwoju projektów biznesowych.

Wygrana w konkursie pomoże nam nawiązać kontakty z potencjalnymi inwestorami oraz ułatwi wejście na nowe rynki, w szczególności włoski i kanadyjski. Chcemy zadebiutować na tych rynkach jeszcze w tym roku. W przyszłości nie wykluczamy oczywiście także ekspansji na inne rynki zagraniczne. Dzięki wsparciu merytorycznemu ekspertów chcemy także zweryfikować nasz model biznesowy, oraz dotrzeć do nowej grupy klientów” – komentuje w rozmowie z Evigo.pl Grzegorz Brajewski, CEO Szpiegomat.pl.

Monitoring cen online

Serwis Szpiegomat.pl jest narzędziem dla sklepów internetowych, które przedstawia bieżące porównanie oferty sklepu z ofertami konkurencji i pomaga optymalizować ceny. Pobiera dane z całej sieci: z porównywarek cenowych oraz sklepów internetowych. Dane są zbierane przez roboty internetowe, które przeszukują zasoby sieci i wydobywają je za pomocą specjalnego algorytmu. Dane te są następnie przetwarzane tak, żeby klient miał w panelu administracyjnym dostęp do raportów.

 „Sprzedawcy otrzymują powiadomienia i podpowiedzi w sytuacjach, gdy produkt jest na dalszym miejscu w porównywarce cen i należałoby ją obniżyć. Otrzyma też informację wtedy, gdy produkt jest na pierwszym miejscu i jest spora różnica między jego ceną, a ceną następnego produktu na liście. Wtedy należałoby podwyższyć i zwiększyć marżę” – tłumaczy Grzegorz Brajewski.

Szpiegomat pomaga również producentom w monitorowaniu cen na rynku i wykrywaniu sprzedawców, którzy stosują ceny dumpingowe lub oferują towary nielegalnego pochodzenia.

„Głównym celem, przyświecającym powstaniu Szpiegomat.pl, było wsparcie sklepów w optymalizacji ich polityki cenowej. Czasem opłaca się zmniejszyć marżę, ponieważ zwróci to z nawiązką większa sprzedaż. Jest również wiele sytuacji, kiedy ceny można podnosić. Odnalezienie takich produktów bez wykorzystania profesjonalnych narzędzi do monitoringu i analizy ofert konkurencji jest bardzo trudne i czasochłonne. Szpiegomat.pl zrobi to w mgnieniu oka” – dodaje Grzegorz Brajewski.

Analiza Big Data

O wyniku konkursu Next Step zadecydowało polsko-włoskie jury złożone z uznanych w branży specjalistów, w składzie: Hubert Wochyński, Patrizio Bof, Giorgio Guidi, Carlo Bagnoli, Marco Janeczek, Aldo Curinga i Paweł Skałecki. Są to reprezentanci firm będących partnerami konkursu – Prometeia Capital, Infinite Area, The Hive, a także prezes i założyciel głównego organizatora konkursu, firmy Planetsoft.

Przewodniczący jury konkursu, Hubert Wochyński, tak argumentuje wybór zwycięzcy: “Zdecydowaliśmy się na Szpiegomat, ponieważ zaprezentował najlepszy pomysł biznesowy, możliwy do skutecznego wypromowania na rynku zagranicznym. Umiejętnie rozwiązuje podstawowy problem sklepów internetowych, price intelligence, zastosowując zaawansowaną technologię Big Data”.