Supermarket Intermarch, Grupa Muszkieterów
Supermarket Intermarche, Grupa Muszkieterów

28 kwietnia br. Philippe Manzoni przekaże stanowisko prezesa ITM Międzynarodowej Sieci Spożywczej Thierry’emu Cotillard.

Po 5 latach kierowania szyldami Intermarché i Netto, Philippe Manzoni chce poświęcić się projektowi handlowemu realizowanemu w Dole, gdzie niedługo otworzy powiększony punkt sprzedaży Intermarché.

Philippe Manzoni piastował stanowisko prezesa od 2009 roku, a do Grupy dołączył w 1981 r. jako pracownik struktury centralnej. W 1986 r. zostaje franczyzobiorcą i otwiera swój pierwszy punkt sprzedaży Intermarché w departamencie Haute Saône. Philippe Manzoni wraz ze swoim zespołem dokonał organizacji punktów sprzedaży Intermarché według profili handlowych (hyper, super, contact, express), nadał dynamiczny wizerunek sklepom Intermarché i odnowił politykę handlową Netto. Pozytywny bilans zrealizowanych działań przełożył się na zwiększenie udziału w rynku ITM Międzynarodowej Sieci Spożywczej.

28 kwietnia stanowisko to obejmie Thierry Cotillard – inżynier, absolwent Wyższej Szkoły Handlu. Thierry Cotillard rozpoczął pracę w Grupie Muszkieterów jako współpracownik grupy we Włoszech. W późniejszym okresie zajmował różne stanowiska, między innymi sekretarza generalnego Regionu Środkowo-Zachodniego. W 2007 r. otworzył punkt sprzedaży w Issy-les-Moulineaux, a w ramach sprawowanej funkcji tiers temps, kierował Dyrekcją Oferty w ITM Międzynarodowej Sieci Spożywczej.

Muszkieterowie z 3560 punktami sprzedaży w Europie i obrotami na poziomie 40,1 miliarda euro w 2014 r., osiągają pozycję jednego z większych graczy w sektorze wielkiej dystrybucji. Grupa powstała w 1969 r. we Francji z inicjatywy prywatnej i skupia dzisiaj 2940 przedsiębiorców. Muszkieterowie prowadzą również działalność w Portugalii, Belgii, Polsce i Serbii. Działające w ramach Grupy szyldy to: Intermarché, Netto, Bricomarché, Brico Cash, Roady i Poivre Rouge. W centrum zainteresowania Muszkieterów są konsumenci, którym grupa zapewnia jak najlepszy stosunek jakości do ceny.

Grupa Muszkieterów, największa sieć franczyzowa w kategorii supermarketów spożywczych i typu „dom i ogród” w Polsce, jest zrzeszeniem ponad 260 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. Sieć handlowa Grupy Muszkieterów liczy obecnie 219 supermarketów Intermarché i 109 Bricomarché. W Centrali Grupy w Poznaniu, w dwóch magazynach logistycznych oraz supermarketach zatrudnionych jest aktualnie ponad 14 tys. osób. Wyznaczaniem kierunków strategicznych obu sieci zajmuje się spółka ITM Polska. W 2014 r. obroty Grupy Muszkieterów w Polsce wyniosły 5,43 mld złotych.