Tomasz Malicki, prezes zarządu Gino Rossi SA.
Tomasz Malicki, prezes zarządu Gino Rossi SA.
Tomasz Malicki, prezes zarządu Gino Rossi SA.
Tomasz Malicki, prezes zarządu Gino Rossi SA.

Grupa Gino Rossi planuje w 2015 roku poszerzyć sieć detaliczną do 100 sklepów Gino Rossi oraz do 66 salonów sprzedaży Simple w Polsce i za granicą.

Nowe sklepy

– Zakładamy, że detaliczna sieć sprzedaży Grupy Gino Rossi zwiększy się w 2015 roku w sumie o około 2 tys. metrów kwadratowych. Szczególny nacisk chcemy w roku 2015 położyć na rozwój spółki Simple CP – mówi Tomasz Malicki, prezes zarządu Gino Rossi SA.

– W 2015 roku zamierzamy otwierać nowe sklepy oraz zwiększać powierzchnię dotychczasowych salonów. Rozbudowa dotyczy szczególnie sklepów Simple CP, które zyskają także nowy wygląd. Realizujemy aktualnie plan zwiększania powierzchni sklepów Simple, ponieważ w 2015 roku oferta odzieży marki Simple poszerzy się o ubrania linii „casual”, a w ubiegłym roku rozszerzyliśmy kolekcję o linię „biznes”. Planujemy, aby docelowo powierzchnia salonu Simple CP wynosiła średnio około 120 mkw. wobec ok. 90 mkw. obecnie. Pierwsze salony Simple CP przebudowane według nowej koncepcji wystroju i o większej powierzchni handlowej już działają – wyjaśnia Tomasz Malicki.

Ekspansja zagraniczna

W roku 2015 Grupa wchodzi z marką Simple na rynki zagraniczne. W marcu 2015 roku powstał salon sprzedaży Simple na Litwie, który jest pierwszym krokiem w tym kierunku. W pierwszym półroczu 2015 r. Simple panuje jeszcze otworzyć pierwszy sklep w Czechach.

Do końca 2015 roku sieć sprzedaży obuwia Gino Rossi w Czechach ma powiększyć się o 2 sklepy. W 2015 nastąpi dalszy rozwój na rynku słowackim, gdzie w 2015 roku ma zostać otwarty drugi salon firmowy. Sieć sprzedaży Gino Rossi rozwija się także w krajach nadbałtyckich. Obecnie na Litwie i Łotwie działa 6 salonów Gino Rossi. W 2015 roku planowane jest otwarcie kolejnych dwóch sklepów.

Wyniki finansowe

– Do sukcesów ubiegłego roku zaliczam zrealizowanie prognozy wyników finansowych na 2014 rok, która – po weryfikacji w górę, dokonanej w połowie ubiegłego roku – zakładała wypracowanie265 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży oraz 21 mln zł zysku EBITDA. Prognoza została wykonana, a nawet nieznacznie przekroczona na przychodach. W 2014 roku skonsolidowane przychody Grupy Gino Rossi wyniosły 265,5 mln zł, a skonsolidowany zysk EBITDA 20,9 mln zł – mówi Tomasz Malicki

Według aktualnej prognozy w 2015 roku Grupa Gino Rossi planuje osiągnąć 290 mln zł przychodów ze sprzedaży i 27 mln zł zysku EBITDA. W porównaniu do prognozowanych wyników finansowych na 2014 rok, przychody ze sprzedaży w tym roku mają wzrosnąć o 9,5%, a zysk EBITDA o 29%.

– Ubiegły rok był ważny szczególnie dla marki Simple Creative Products, ponieważ do sprzedaży wchodziły kolekcje odzieży przygotowane przez nowy zespół projektantów. W 2014 roku sprzedaż Simple CP wzrosła o 17%. Jest to powód do satysfakcji, ponieważ potwierdza, że nowy zespół i nowa kolekcja zostały bardzo dobrze odebrane przez klientki. Nadmienię, że również sprzedaż spółki Gino Rossi wzrosła w ubiegłym roku o około 20%. Skonsolidowany zysk ze sprzedaży podwoił się w 2014 roku do poziomu prawie 16 mln zł, wobec 8,1 mln zł w 2013 roku. Poprawę wyników zanotowaliśmy także na poziomie zysku operacyjnego EBIT, który w 2014 roku wyniósł ponad 15 mln zł i wzrósł o 80% w porównaniu rok do roku. Zysk netto w 2014 roku wzrósł o 178% i wyniósł 5,6 mln zł, wobec 2 mln zł zysku netto w 2013 roku – dodał prezes Gino Rossi SA.

W 2014 roku pod marką Gino Rossi zostało otwartych 18 sklepów. Na koniec 2014 roku sieć liczyła 92 sklepy w kraju i za granicą (własne i franszyzowe z własną kasa fiskalną oraz internetowe). Natomiast pod marką Simple zostały otwarte 4 sklepy. Tym samym na koniec 2014 roku sieć liczyła 57 sklepy w kraju i za granicą.