sklepy stacjonarne vs mobile

Nowe badanie na konsumentach sieci detalicznych przeprowadzone przez firmę TimeTrade pokazuje, że sklepy stacjonarne nadal pełnią kluczową rolę w zwiększaniu przychodów sieci handlowych.

„Pomimo szumu, jaki wytworzył się wokół e-commerce i zakupów online, konsumenci nadal wybierają zakupy w sklepie fizycznym” – piszą autorzy raportu. Aby pomóc detalistom lepiej zrozumieć preferencje klientów, TimeTrade przebadał ponad 1000 konsumentów, skupiając się na ich nawykach zakupowych.

Interakcje cyfrowe

Badania pokazały, że:

  • 87% respondentów planuje zakupy w sklepie tradycyjnym co najmniej tak często, jak to miało miejsce w 2014 roku.
  • Ponad 70% konsumentów preferuje sklepy stacjonarne.
  • 90% konsumentów jest bardziej skłonne do zakupów, gdy są wspomagani przez doświadczonego ekspedienta.
  • 92% konsumentów pokolenia milenijnego planuje zakupy w sklepach w 2015 roku równie często, lub częściej niż to miało miejsce w 2014 roku.
  • Tylko 13% respondentów wcześniej dokonało zakupu za pomocą urządzenia mobilnego.

[/see_also]

Według autorów badania, „w swoich strategiach biznesowych detaliści muszą połączyć to, co cyfrowe i to, co tradycyjne, z nowymi, innowacyjnymi technologiami.”

Strategia cross-channel

Pomimo wrażenia, że wzrost sklepów internetowych zagraża sklepom stacjonarnym, dane z badania TimeTrade sugerują wręcz przeciwne trendy handlowe, które sprzyjają zakupom w sklepach fizycznych.

„Najważniejsze jest to, że klienci cenią osobiste doświadczenie w sklepie fizycznym” – mówi Gary Ambrosino, prezes TimeTrade. „Okazuje się, że klienci najpierw poszukują informacji w internecie, a następnie udają się do sklepu, aby uzyskać pomoc przy ostatecznej decyzji zakupowej.”

Biorąc pod uwagę te informacje, TimeTrade zaleca detalistom, by wykorzystali strategię cross-channel, która, gdy klient jest wstępnie zainteresowany zakupem, pomoże przyciągnąć go do sklepu. Należy jednak pamiętać, że gdy klient już znajdzie się w sklepie, sklepy muszą zapewnić mu szybką i kompetentną obsługę.

Połączenie kanału cyfrowego z tradycyjnym

„Przy coraz wyższej adopcji urządzeń mobilnych, wykorzystanie ich potencjału to kluczowe zadanie dla detalistów” –  mówi Sheryl Kingstone, dyrektor w 451 Research.

„Coraz bardziej widoczne są zmiany w trendach. Zauważamy nadchodzącą zbieżność cyfrowej i stacjonarnej sprzedaży detalicznej” – mówi Ambrosino. „Tradycyjne sklepy internetowe otwierają lokalizacje fizyczne, ponieważ rozumieją, jak ważne jest osobiste podejście do klienta, które mogą zaoferować sklepy tradycyjne.”

[/see_also]

TimeTrade  to amerykańska firma, która dostarcza rozwiązania SaaS  między innymi dla handlu detalicznego czy bankowości detalicznej. Klienci korzystający z oprogramowania TimeTrade to Bosley, Sprint czy Best Buy.